torsdag 19 maj 2016

Godkänt...

Torsdag idag alltså...redan helg igen! 
Igår fick jag svaret på vad min huvudvärk berodde på. 
Kände redan på morgonen när jag vaknade att halsen var svullen men annars mådde jag bra så jag åkte till jobbet. Under frukosten kändes det som det blev värre så efter att ha gjort ett Strep-A test kunde jag konstatera att det rörde sig om streptokocker, men Dr tyckte inte att penicillin var nödvändigt i nuläget och det är jag glad för. Vill inte äta penicillin mer än nödvändigt. Det enda stränga rådet jag fick var att jag inte fick ge mig ut på springtur eller träna på så vis att pulsen går upp. 
Idag har det känts lika som igår mer el mindre men har tagit värktabletter så beror nog på dem. Imorgon är det kortdag på jobbet som tur är och sen är det helg. Då har jag tid att kurera mig ordentligt...

Verksamhetsdagen idag var super. Kul och hänga sådär utanför jobbet. Jag är otroligt glad över mina arbetskamrater ❤️ snälla, ödmjuka och otroligt hjälpsamma och framförallt duktiga!!! Jag lär mig massor av dem. 

Väl hemma tvärsomnade jag i soffan. Haha. Så gött och ta sig en stödvila. Nu är det dags att sussa så jag vilar bort basilluskerna. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar