måndag 16 mars 2015

Tjingeling Tjidevippen!

Måndag idag då...åter igen ny vecka. 
Idag var det tänkt att jag skulle viga dagen åt pluggandet men lite andra saker kom emellan, t.ex. VC besök med Emil som brände sig i fredags. 

Så nu är han omplåstrad och ett crp är taget för att kolla så det inte är någon infektion på G. Blev lite orolig eftersom han igår hade 40 graders feber och idag nästan 39 grader men det berodde alltså inte på någon infektion. 
Han får vara hemma från dagis imorgon med och så hoppas vi att febern är borta imorgon. På onsdag ska vi på återbesök och ta ett nytt crp och få nytt bandage. De ville följa upp och hålla koll på det vilket jag blev väldigt glad över. 

Jag började i alla fall dagen med att skjutsa Engla och Elvin till skola och dagis sen blev det långpromenad med Carina och lilla Tyrisen. 
Alltid lika skönt att börja dagen med frisk luft och lite motion. Även idag passerade vi milen. 

Pluggtiden får jag ta igen ikväll när barnen ligger och sussar. 

Imorgon vankas det skola för min del och eftersom vi bara läser en dag i veckan vill jag verkligen inte missa lektionen så då får Emil vara med morfar under dagen. 

Just ja, Emils rum börjar äntligen att bli färdigt, nu fattas bara lite mattor, lister, taklampa och sånt där annat lull lull. Så nu hoppas jag att det inte dröjer innan det blir ett besök på IKEA. Han sov där inatt för första gången och gissa om det var en mallig Emil som klev ner från sängen i morse...Haha...sötnosen. Bilder kommer i ett separat inlägg. 



Hoppas ni får en fin dag allihopa!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar