tisdag 3 mars 2015

Längsta veckan på väldigt länge!

Där kvalar denna vecka in, utan minsta tvivel.
Kan det inte bara bli fredag? NU!!!
Så jag får hem min älskade Patrik...min klippa.

Idag har det i alla fall varit en rolig dag i skolan där vi startat upp kursen medicin 1 och jag älskar det redan. Det kommer bli en tuff kurs men väldigt lärorik.
Människokroppen är helt fantastisk.
Dock var sista delen väldigt ångestladdad då vi gick igenom olika cancerformer. HUA!

Idag var det en bra dag för skola.
Träningen och skolan är liksom min terapi. Träningen höjer endorfinnivån vilket gör mig både gladare och piggare medan skolarbeten och dylikt fungerar som en "skog" där jag kan gömma mig från verkligheten och de jobbiga tankarna som dyker upp lite då och då.
Så idag var skolan min tillflyktsort och jag är så glad att just Emili går i min klass, du är en klippa.

Denna vecka blir det dåligt med endorfinpåfyllning då jag inte kunde gå på träningen i måndags pga av ryggen och barnvaktsbrist, imorgon kan jag heller inte komma iväg pga barnvaktsbrist men det är som det är. Får mysa extra mycket med barnen i stället.

Jag kan inte för min värld begripa att jag fungerar som människa med tanke på min sömnbrist som slagit till med ordentlig kraft.
Jag har alltid haft svårt för att komma i säng i tid men nu är det på något annat sätt. Jag kan fasen inte komma till ro. Det går inte...borde jag inte somna av ren utmattning snart?
Natten som va somnade jag inte förrän 03.30 någon gång och sen upp vid 7.30 och så här har det sett ut i drygt två veckor snart.
Jag är såklart trött när klockan ringer på morgonen men inte så trött som jag borde vara egentligen och jag känner mig konstigt pigg i tröttheten eller hur jag ska förklara. Ibland känns det som jag står utanför min kropp. Likgiltig. Känsloladdad. Tom.

Jag har en enorm längtan efter barnen när jag är i skolan, en längtan som är starkare än annars. Min energi lägger jag på dem och idag har vi haft riktigt puss och kramkalas. De är fantastiska mina barn, de vet precis när jag behöver deras närhet lite extra mycket. Jag älskar Er till månen och tillbaka i evigheternas evighet!!! Tack för att just jag får vara eran Mamma...



Hoppas ni får en fin kväll allihopa. Själv ska jag strax bädda ner mig och hoppas på att jag somnar innan 04.00.
Skulle behöva sömn så jag orkar med en heldag med plugg imorgon. Vi blev nämligen tilldelade TVÅ inlämningsuppgifter idag. JIPPI! (NOT)  Here we go again!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar