torsdag 12 mars 2015

Instuderingsfrågor och arbeten är vad min dag bestått av, nästan enbart det i alla fall...

När jag kört pojkarna till dagis åkte jag hem och fick i mig lite frukost och sen parkerade jag ändalyktan i soffan och knäppte på datorn, vässade pennan och öppnade alla böcker. Ja för ni ska inte tro att det räcker med EN bok för att få fram den infon som behövs. 

Utanför såg jag hur solen började skina allt mer och surläppen började allt skjuta fram men no mercy. Shit needs to be done!!!

Vid lunch tog jag i alla fall en paus för att fylla på med mat och kanske snika till mig lite D-vitamin i alla fall. Jag och Engla åkte till Finska Föreningen och åt, passade på att komplettera med lite jox från färgaffären också men sen var det dags att ta tjuren vid hornen och sätta sig med arbetet igen. Engla stannade kvar ute....av förklarliga själ. Vädret har ju varit helt underbart. 

Efter nån timme vid datorn gav jag upp och drog en liten löprunda och Engla följde med på cykeln. Sen åkte jag och hämtade två efterlängtade pojkar. 
Lille Elvin var inte alls sig själv berättade fröknarna, han hade klagat på både magont och halsont. Halsmandlarna kändes lite svullna så det är inte omöjligt att det finns någon bacillusk där. De får vara hemma från dagis imorgon så han får vila. 

När vi kom hem ville Engla och Emil vara ute medan jag fixade middagen men lille Elvin ville vara så nära mig som möjligt, gärna i knät men det va lite svårt när jag skulle laga maten. Haha. 

När vi ätit placerade jag barnen vid tv:n till Madagaskar så jag kunde plugga lite till och nu sussar de gott alla tre sen några timmar tillbaka och jag har precis avslutat pluggandet. 

Jag har haft den roligaste sms konversationen ever med en väldigt uttråkad Carina. Haha, underbara människa. The grudge och the Klyks...Haha!!! 


Nu ska jag snart krypa till kojs så jag är pigg och alert imorgon när det vankas motionsdejt med Carina. Imorgon blir det Hammarn runt. En perfekt start på dagen och när jag tittade på foreca hur vädret ska bli så jublar jag ju ännu mer. 

Inte ens pluggandet som måste utföras imorgon kommer kunna rubba min glädje. Dessutom kommer ju han hem, han med stort P. Wiiiiiii!!! 



Hoppas ni får en god natts sömn allesammans!!!

1 kommentar:

  1. Tänk att ja e så kul till och med när jag är tråkig...Haha
    Tack för trevligt/roligt/vansinnigt tidsfördriv :-)
    <3

    SvaraRadera