lördag 3 maj 2014

Saturday

Slapparlördag it is! 

Igår jobbade jag kväll och vissa jobbpass känns mer som fritid än just jobb.
Jobbade med Sandra & Nina och kvällen bara svischade förbi. 
Två helt fantastiska brudar. 

Jag tog även premiärturen på cykel till och från jobbet. 
Perfekt när man varit lat under dagen, det blir i alla fall 1 mil fram och tillbaka. 

Under dagen igår skrev jag rent min ansökan till USK:a utbildningen och lämnade in den men mina förhoppningar är inte värst stora då det är väldigt många sökande.
Nu har jag iaf gjort det jag kan så nu är det upp till ödet så att säga. 

Förresten, såg ett klipp på FB som vädjade till att man inte ska lämna barn i bilen under varma & soliga dagar. 
15 minuter räcker för att det ska bli en dödsfälla för ett barn. 
Jag tittade i alla fall på filmen och tjöt och tjöt och tjöt. 
Finns det verkligen människor som lämnar sina barn i bilen för att gå in och storhandla? 
(Jag har också lämnat barnen i bilen när jag sprungit in på ica jouren för att handla något snabbt och då har alltid Engla varit med som är äldre och passar Emil & Elvin) men i den här filmen är hon inne i affären väldigt väldigt länge och öppnade inte änns ett fönster plus att barnet knappt kan ha varit 2 år.
(Filmen är från USA) 
Jag känner lika mycket ilska för de som lämnar sina djur i bilen. 

Ja nog om det. Det var en hemsk film i alla fall. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar