tisdag 19 november 2013

Tjingeling på Er!

Dagen började med väckning av barn, vilket jag verkligen hatar.
Jag drar verkligen på det in i det sista.
Emil den svårväckta får alltid ligga kvar tills Engla & Elvin är klara så slipper det bli tårar och ledsamheter för honom.
Han får lite pussar och smekningar så han vaknar lugnt och skönt istället för att ryckas upp.
Elvin vaknar oftast när han hör att jag är uppe och Engla brukar dra sig några minuter men sen skuttar hon ner från sängen och börjar med morgonbestyren. 

For iväg till Pyret & Ekorren för att sen inta min plats på Kyllergruppen. 
K A O S
från start är ett milt ord.
För lite personal, nya vårdtagare, vårtagare som kommit hem från sjukhus osv
M E N
jag har verkligen lärt mig att inte stressa upp mig.
(till skillnad från förr)
Allt ordnar sig på något sätt.
Jag har blivit riktigt bra på att behålla lugnet och tänka positivt.
Det jag inte kan påverka är ingen ide att lägga energi på.
(önskar att det gällde andra saker än jobbet också, men det kommer det med)
Dagen fortsatte i kaosets tecken och min korta arbetsdag blev en lång arbetsdag. 
Jag skulle ha slutat klockan 13.00 idag men erbjöd mig att stanna till 16.00 då det saknades personal. 

Efter jobbet skulle jag till Ekorren och följa Engla till Kulturskolan men när hon hörde vad jag & pojkarna skulle göra medan hon var där ville hon hellre vara med oss.
Så det blev tacokväll hos Sandra & barnen för alla oss 4 och med facit i hand var det ett bra beslut av Englisen då tempen visade nästan 39 grader när vi kom hem ikväll. 
Så ingen skola för henne imorgon OCH jag slipper VAB eftersom jag är ledig imorgon. 

Ska försöka röja lite här hemma och fixa med allt det jag inte hinner med när jag jobbar. 
Ser extra mycket fram emot morgondagens frukost.
Det är en frukostdejt inbokad med världens finaste Carina. 
Som jag längtat
och äntligen har vi en lucka båda två.

Fick en UL bild på finaste lilla ostbågen idag. 
Tårarna var inte långt undan när jag öppnade bilden på jobbet.
Tänk att det kommer en liten Tös till familjen Stenford/Andersson. 
Ett litet flickebarn att få skämma bort. 
Wiiiiieeeee lyckan är total!
Devin, Matteo & Jamie kommer bli världens bästa bröder. 
Stackars den killen som ska försöka snärja hennes hjärta.
Hihi! 
Det är nu bossen kommer hörrni.
Damen som kommer styra er andra med en järnhand! 


Nehej, det var allt för mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar