måndag 25 november 2013

Min fina lilla Engla

Hon var ju febrig två dagar förra veckan men annars symptomfri och febern drog sig undan.
Under helgen har hon varit pigg & alert men imorse kom bakslaget from Hell.
Hon vaknade med sån huvudvärk att tårarna rann.
Febern is back.

Hon klagade på ont i magen, illamående och så huvudvärk.
Jag ringde till VC och kl: 11.10 fick vi en jourtid och blev varnade för en liten väntan då alla jourtider var bokade.
Hör och häpna, kl: 10.50 var det våran tur att kliva in hos Dr.
Öron och halskoll samt snabbsänka.
Sänkan var bra, halsen och öronen såg fina ut så Dr's utlåtande var att det antagligen var ett virus troligtvis magsjukan då hon kräktes efter blodprovet. 

Febern håller sig runt 38-39 och allmäntillstådet är OK när hon fått alvedon annars sover hon mest MEN hon dricker och äter bra. 
Inga fler kräkningar heller så vi får hoppas att det snart är över på riktigt. 

Min lilla tjej! 

Så nu blir det VAB minst till onsdag då vi absolut vill hålla 48 timmars regeln vid kräkningar. 
Skulle aldrig pruta på den.
Pojkarna har "peppar peppar" inga symptom ännu. 
Jag hoppas att det håller sig där också. 


Idag har jag Jessica Bark haft enormt med energi trots träningsmiss.
Plockat, tvättat och massa annat fix har hunnits med idag.
Har inte kunnat sitta still många minuter i stöten.

Just nu sitter jag och njuter i vårat nya fina vardagsrum. Hihi...
Nya och nya men nya möblerna gjorde mer än jag hade kunnat förvänta mig och nu väntar vi spänt på kaminen som ska installeras. 
Efter många om och men blev det en täljstenskamin med en kärna av gjutjärn. 
Kommer bli grymt bra. 
Har länge varit avis på alla som har kamin, det är så himla mysigt. 
Sen saknas bara en bastu...haha...önskar att vi hade plats för ett bastubygge MEN det har vi tyvärr inte. 
Tur mamma och pappa har bastumöjligheterna. 
Man kan inte få allt... 

Nästa projekt innan alla projekt ute till våren drar igång är Elvins rum. (ångest) 
Det har aldrig tagit såhär lång tid att få till ett barnrum förut. Haha...
Kan iofs bero på att vi fick lov att bygga ett nytt sovrum till oss när Elvin kom och efter det var rejält trötta på att rusta, minst sagt!!!

Det är ju ett tag kvar till våren kan tyckas men med jul, nyår, kalas, semester osv osv så är timmarna för rust inte många, tyvärr! :( 
MEN vi löser det, det är jag övertygad om!!! 

Just ja, jag tror jag har 2-3 Lotta som läser min blogg och brukar kommentera, skulle bli glad om ni nästa gång skriver mer än Lotta! Hihi...roligare om jag vet till 100% vem som skriver vad så inte jag svarar till "fel" Lotta :) 


Till Lotta P: DU måste hälsa Jensas pappa och tacka för PS3:et. Engla kommer bli sååå glad <3 

Ha en trevlig kväll alla läsare.... 

6 kommentarer:

  1. Men Lilla Engla snuttan då:-( hoppas hon kryar på sig snabbt och att ni andra klarar er ifrån vilket virus de nu må vara. Många många kramar<3

    SvaraRadera
  2. Haha, ja då ska jag tänka på att skriva ut ett "S" när jag kommenterar ;)

    Hoppas Engla kryar på sig snabbt!

    kram!

    SvaraRadera
  3. Du menar lotta e ;) har ju hetat envall i snart ett år nu =) Klart jag skickar tack vidare till honom. Hoppas att ni gillar spelet ni fick med! Och det var jag som skrev sisu i själen kommentaren =) Och grattis till att ha gått ner så mycket 21kg är riktigt bra det! Kramar från stockholm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart minns jag att ni gift er, blev osäker på efternamnet dock ;) hihi! Kram ❤️

      Radera
    2. Ville ju att min man skulle kunna stava till mitt efternamn så då var det bara att byta till hans =D kramar <3

      Radera