onsdag 6 november 2013

Jääääsp!

God Kväll alla där ute som läser mina rader!

Egentligen skulle jag ha velat sussa redan vid 19.30 tiden då mina ögonlock vägde bly, men eftersom jag däckade strax innan 20.00 igår SÅ fanns det en hel del "att göra" ikväll.

Efter jobbet var det bara att brumma iväg och samla ihop knoddarna, hem och byta om, iväg till grythyttan för veckans STEP-pass, hem igen, slänga i sig mat, natta kids, duscha och SEN var det bara att ta tag i tvättberget. 
Sortera skitig tvätt, in i maskinen och sen sortera rena underkläder. 
Det är vad min kväll bestått av...så sjukt tråkigt, men imorgon är jag glad att jag tog tag i det på en gång och inte sköt det åt sidan ytterligare en dag. 

Imorgon är jag ledig och tänkte viga dagen åt hemmafix till gubben kommer hem på kvällskvisten.
Nu är ju i alla fall tvättångesten lite mindre. 
På kvällen är det möte om ett nytt "incheckningssystem" som ev blir aktuellt i skolan/fritids. 
Får se om jag kan ta mig iväg på det eller hur det blir.

Igår och idag har jobbat på ytterligare ett nytt ställe.
Måste bara säga att det är sjuk skillnad på ställena och framförallt på sättet man blir mottagen osv. 
Nu säger jag inte att någon tagit emot mig med "onda" ögat men på vissa ställen visar de kanske mer uppskattning för hjälpen som de faktiskt får av vikarier.
När man hoppar runt på olika ställen är det inte speciellt lätt att komma in i ett flow, man försöker bara göra så gott man kan.
Den svåra biten är absolut att lära känna brukarna.
Alla har ju olika behov och den biten lär man sig inte på ett skift. 
Sen är det rutinerna på alla ställen, vad man gör när man inte tar hand om brukarna osv. 
Jag vill liksom komma in i arbetet på en millisekund vilket oftast är omöjligt, men jag visar verkligen mitt intresse för att lära mig.
Man kan nog minst räkna till en 100 frågor från mig när jag kommer till ett nytt ställe. Haha!
Jag frågar om mycket småsaker & detaljer som jag tycker är viktiga i det stora hela. 
Hittills har det i alla fall bara varit positivt och jag har lärt mig mycket på kort tid. 

Den största skillnaden är mellan att jobba "ute" och "inne" och då menar jag inne på ett boende och att jobba inom hemtjänsten,
men hittills trivs jag verkligen med båda och variationen är guld värd. 
Det är mest sättet att jobba på som skiljer sig.
Vårdarbetet är ju detsamma överallt. 

Jag är i alla fall sååååå glad och stolt över mig själv som vågade testa något helt "nytt". 
Att trivas på jobbet känns underbart och bekräftelsen man får varenda dag av glada & tacksamma brukare går inte att beskriva med ord. 
Jag gör verkligen något betydelsefullt för människor varje gång jag går till jobbet.

Jaha, nu pep tvättmaskinen.
Hänga tvätten sen blir det natti natti :) 


Mina barn och Patrik ska ha en stooooor eloge som lärt mig att vara mer ödmjuk ❤️ 
Jag är fortfarande bestämd och säger vad jag tycker & tänker men på ett ödmjukare sätt än förut. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar