tisdag 29 oktober 2013

Febrig liten Pojke

Älskade lille Elvin

Det började redan inatt då jag tyckte han sov lite oroligt.
Så jag gav honom lite alvedon eftersom han även kändes varm.
Han somnade om och sov gott till imorse.

Jag tog tempen och den stannade på 39.9 grader, Plutten ❤️
Inga andra symptom dock.
Han fick alvedon igen eftersom han var så pipig.
Vid 9-tiden somnade han och sov gott en bra stund, 
men när han vaknade hade tempen stigit till 40.5 grader. 
Ett samtal till 1177 resulterade i ett besök på hfs VC, ett CRP som var något förhöjt men inte alls mycket.
Så Ipren & Alvedon var ordinationen så får vi se hur det utvecklar sig till imorgon. 
Förhoppningsvis är han piggare. 

Som tur är har han i alla fall druckit bra hela dagen och ätit frukt och yoghurt.
Varm mat har inte smakat lika bra idag vilket är förståeligt. 

Tror även att han har jätte ont i munnen, det är buligt i hela underkäken där det ännu finns plats för tänder och han blir ledsen om man vill känna på tandköttet. 

Finns inge värre än när barnen inte mår bra ❤️ Man känner sig så otroligt hjälplös. 
Jag hoppas verkligen att Elvin snart mår bättre.

Nu är det strax sängen som gäller för mig. 

Natti Natti alla fina 



Hann med lite pyssel på f.m också :0) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar