måndag 23 september 2013

Sjukstuga

Idag har vi sjukstuga här i Hammarn. 
Pyret ringde mig på jobbet idag och meddelade att en liten Emil hade feber.

Tur att jag har världens bästa pappa som kunde åka och hämta honom.
Hade verkligen inte hjärta att lämna kollegan mitt i lunchruschen på jobbet. 

När jag slutade for jag och hämtade Elvin på dagis, Engla på skolan & sen Emil i Örling.
Lille Emil hade sovit konstant sen pappa hämtat honom.
En piggelin hade han i alla fall lyckats få i honom.

Jag frågade om han ville ha nån speciell mat och han sken upp som en sol, PIZZA sa han och såklart fick han det. (dock kycklingtallrik)
Alla barnen var nöjda med det :) 

När vi kom hem klagade Engla på att hon kände sig frusen och trött. 
Ingen gympa för henne alltså. 
Nilla kom och jag åkte och tränade.

Tankarna var såklart inte 100% träning idag men det gick klart godkänt ändå.

Väl hemma igen slängde jag i mig lite middag och nu har jag bäddat ner Emil & Engla i varsitt hörn på soffan.
De sussar gott...
Hoppas de får sova gott inatt. 

Imorgon är det alltså VAB dag för min del.
Jag hoppas de snart mår bättre.
Det skär verkligen i mammahjärtat när de små är sjuka.

Nu ska jag ta mig en välbehövlig dusch!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar