tisdag 26 mars 2013




Sjusovarna grisar ikapp medan jag sitter här och väntar på livstecken från någon av dem.

Jag har precis varit och kört Emil & Engla till dagis och det var en väldigt GLAD Engla som äntligen fick gå på dagis.
Som hon längtat.
Väldigt skönt att slippa väcka Elvin för en gångs skull. 
Bra med nattgäster ;0) 

Passade även på att ringa BVC och få en tidigare 6 års kontroll & vaccination till Engla.
(hon fyller så sent så hennes tur hade väl kommit typ sist av alla som ska vaccineras)
Vill gärna ta vaccinet innan Turkiet och det va inga problem. 
Så snart är det då dags för dagen D.
Jag försöker prata med henne om det lite då & då och förklara varför man gör det osv. 
Kanske Kanske bidrar det till att själva besöket går lättare. 

Igår efter träningen hämtade vi upp Fanny som följde med till Hammarn för lite myspys.
Som vanligt blev klockan gaaaalet mycket innan vi kröp till kojs,
men det är så otroligt skönt och kunna sitta och prata med en vuxen människa sådär på kvällen när barnen sover.
Det händer ju inte så ofta i min vardag. 
Vi babblade konstant till kl: 03.00 typ och det förklarar ju kanske varför ungdomen fortfarande ligger och grisar medan den äldre (jag) som är van att endast sova några enstaka timmar sitter här med ett enormt spring i benen och väntar på att de ska vakna.
Jag har alltid haft dålig disciplin när det gäller att komma i säng i tid om kvällarna. 
Så mina få sovtimmar beror sällan på barnen.
Säger ofta att ikväll blir det en tidig kväll men när kvällen kommer är den tanken som bortblåst. 

Träningen igår gick väldigt bra jämfört med veckan innan.
Vågade mig på några crunches men tar det lite lugnt ett tag till. 
Testade en sån där Celsius innan träning och nja,
smaken var väl inte direkt anjenäm.
Då föredrar jag nog redbull faktiskt. (sockerfri)
Vet inte riktigt vad skillnaden på dem är, någon annan som vet?

Nu krånglar mushel***** och gör inte alls som jag vill så får väl avrunda här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar