tisdag 5 mars 2013

Magsjukan!

Sanna från Lilla Pyret ringde imorse och meddelade att det härjar magsjuka där igen så Engla och Emil får vara hemma denna vecka,
till deras stora besvikelse, men magsjuka vill vi verkligen inte ha. 

Våran Lille Pricken är vid ganska gott mod trots sina prickar.
Prickarna har ändrat karaktär och är nu mer "ilsket" röda och vad jag kan se så har det inte kommit så mycket mer prickar. 
Inatt var han lite ledsen och det verkade som det kliade lite, 
men lite närhet, potatismjöl och amning gjorde susen.
(det var den avvänjningen det)
Vad som helst för Dej min Lille Prins. 

Tänkte åka ner till Apoteket och kika efter något som heter Proxclain (stavas?).
Det sägs att det ska vara toppen mot dessa koppor/klådan. 
Om inte annat så kan man ju alltid fråga dem om råd osv. 
För inom kort lär ju även Engla & Emil ha dessa koppor så då kan det vara bra att vara förberedd. 


Pricken



Lika glad för det är jag...



En glad Elvin igår kväll
(idag måste spjälis sänkas ned då den här Lille Rackarn tydligen sätter sig upp själv)
Bara en tidsfråga innan han ställer sig mot spjälorna.



Tittut Mamma...

Dopinbjudningarna kom igår,
tog nästan till lipen när jag såge dem.
Så himla fina!
Måste tyvärr ändra dem lite då datumet inte passade så många som vi hoppats.
Mycket krångel blev det innan jag hittade ett datum,
men nu hoppas jag att detta ska funka.
Det positiva är ju att jag har längre tid på mig att förbereda & planera. 


Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Hihi lille tittut :)

    Här upptäckte jag några små röda prickar på Jamie igårkväll så vi får väl se vad det blir av det...än kan jag inte säga att det e vattkoppor,kan lika gärna va nå helt annat...

    Kraamar från oss♥

    SvaraRadera