torsdag 14 februari 2013

Glad Alla Hjärtansdag!

Idag har vi varit på en rutinkontroll med Lille Emil,
pga en öroninflammation han hade för ett tag sen och allt hade läkt ihop fin fint. 
Tycker det är jätte bra att de kallar tillbaka barn som haft öroninflammation efter några månader så man kan se så allt ser bra ut.
I April är det Elvins tur att visa upp öronen av samma anledning. 

Jag passade på att vara lite fräck,
när Dr var klar med Emil så frågade jag om några utslag jag fått vid knät häromdagen,
innan de dök upp hade jag ganska ont i knät och trodde det berodde på överansträngning men nu vet jag att det troligtvis är bältros. 
Jaja, värre saker kan man ju råka ut för. 
Ingen medicinering då jag fortfarande ammar och så verkade det som att det är de över 65 som får besvär efteråt om de inte tar medicin. 
Vad vet jag?
Riskerar iaf inte Elvins hälsa. 

Under tiden jag var på VC var Emanuel & Nilla hemma här och passade Lillskiten. 
Skönt och slippa släpa på babyskyddet då det börjar bli aningens tungt. 
Inom kort är det väl tänkt att vi ska byta ut det mot en vanlig bilstol. 

När vi kom hem hade Emanuel städat både Engla & Emils rum och inte nog med det,
Nilla hade städat & plockat i köket & vardagsrummet.
TUSEN TACK,
nu slapp jag veckans städning. 
Doften av nystädat är svårslagen!

Som jag brukar säga:
ALLA borde ha en Nilla,
en som ALLTID finns där och ställer upp i vått & torrt.
Jag har ju varit lite depp & haft mycket oro i kroppen & knoppen ett tag nu och idag känns det mycket mycket bättre.
Kanske är Nilla mitt knark och när abstinensen blir för jobbig så blir jag deppig?! 



TJING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar