fredag 20 april 2012

De flesta...

låser sina bloggar numer har jag märkt, vilket jag förstår.
(eftersom jag själv låst min)
Kan vara ganska tröttsamt och få anonyma kommentarer om än de ena än det andra.
Ibland elaka.
(detta har jag tack o lov sluppit)
Men vet många som kritiseras av anonyma läsare. 

Skriver man när man är deppig eller ledsen så gnälls det om det och jisses om man skulle råka skriva om sina lycka,
då klagas det nästan ännu mer,
för sååå bra kan man ju inte ha det liksom, eller?
(det jag undrar är VARFÖR skulle man skriva att man har det bra osv om så inte är fallet?) 
SÅ 
vad ska man skriva om då, enligt dessa läsare?
Just ja, man skriver för sin EGEN skull inte för läsarna.

Jag skriver både när jag är ledsen, arg, trött, glad osv osv och det tänker jag fortsätta med! 
Denna blogg används som ett bollplank och jag älskar att få kommentarer och feed back på mina inlägg. 
Jag tänker mycket, grubblar, funderar och gillar att få ut det på print.
Så därför började jag blogga,
sen finns det såklart saker som inte hamnar här.
Både roliga och mindre roliga saker,
men för de sakerna finns speciella böcker där jag använder en hederlig vanlig penna.


Mitt val att låsa bloggen handlar inte så mycket om kommentarer & anonyma läsare utan att det finns människor där ute som inte behöver ha full insyn i mitt & Patriks liv.










2 kommentarer:

  1. Dessutom blir ju bloggen en fin dagbok ;) Jag har tryckt upp (eller, ja, Julia fixade det åt mig) flera års dagböcker o bloggar som böcker att spara. Kul att ha kvar.
    Men visst är det förbannat tråkigt då man kritiseras anonymt! Alla kan ju förstås inte ha samma åsikt hela tiden eller dela det jag tycker, men att komma med spydiga kommentarer och sedan inte stå för det är så himla lågt.
    Ha en fin helg! kram!

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med. Det spelar ingen roll vad man skriver om så är det alltid någon som finner fel i det som står skrivet.
    Men precis som du skriver så är det din blogg, och då ska man kunna skriva precis vad man vill!

    SvaraRadera