torsdag 22 mars 2012

A-kassa, Föräldraledig etc etc

Detta är något som kan oroa en nybliven arbetslös Jessica.
Eftersom jag börjat skicka in papper och kassakort till A-kassan så får jag ju givetvis INTE ta ut föräldradagar,
vilket hade varit toppen då det såklart strular med intyg hit & dit på A-kassan.
Det blir ju ett glapp som heter duga innan betalningen kommer igång.
Har haft rediga magsmärtor pga av just detta.
Jag menar de som skickar ut räkningarna lär ju inte ta hänsyn till detta,
MEN
så händer det!

Kikar in och ska kolla över slantarna och till min förtjusning finns där ett gäng antal 1000 lappar MER än vad jag hade räknat med.
Det kallas visst slutlön osv
Detta hade jag verkligen inte räknat med JUST denna månad! 
Välkomna slantarna, ni har just räddat denna månad och halva nästa!
Då var den saken biff.

Detta har en tendens att hända mig emellanåt,
jag tror att det är på väg käpprätt åt helvette, då dyker det upp oanade slantar och överraskar mig.
Ibland kan det handla om en ynka liten 100-lapp som är på väg in i tvättmaskinen eller några party pengar som blivit bortglömda i någon vårjacka etc.
OCH tydligen även stora belopp!

Nu är jag åter igen lugn och harmonisk!

Pengar kan verkligen göra en människa helt Crazy! 


Nu är det strax dags att göra iordning kidzen och bege oss till Grythyttan och Frizzan Frida,
Engla ska bli vårfin i håret.
Kanske en glass på Neerings vore något också.


1 kommentar:

  1. Jag lever lite efter mottot "det ordnar sig alltid"...och jag har oxå haft tur med pengar några gånger då det verkligen behövts. Har haft två glapp i mina föräldraledigheter. Vardera som gav en månad eller två utan pengar från f-kassan. Men ena gången råkade mina systrar o jag pricka in en 6a o tillägg på Lotto vilket gav oss ca tio papp var o nästa gång vann jag en dyr diamant i en tävling som jag sålde o fick tio för. Så visst kan det ljusna då det ser riktigt mörkt ut ;)

    Å på tal om annat så är det en fin vagn du kollat på...här får nog Bebis rulla i samma vagn som tre tidigare systrar legat i ;) Om det inte råkar till att vara en kille...för då byter vi garanterat! =) Ja, vagn alltså, inte bebis ;)

    SvaraRadera