fredag 2 september 2011

~Pengar~

Varför har människor ett sånt sjukt behov att bry sig om vad ANDRA tjänar, och när det vet det, ja då ska det snackas om VAD de väljer och göra med sina pengar...VARFÖR!
Cheeses, alltså jag har fullt upp med min egen ekonomi och hur jag ska förvalta dessa slantar.
Om nu folk tjänar massa pengar, varför är det då inte okej att de vill köpa saker de drömt om eller velat ha?
SVENSKJÄVLAAVUNDSSJUKA

Egetligen tror jag att det mest är olyckliga & bittra människor snackar om detta, just för att de är väldigt missnöjda med sin egen situation.
I mitt fall, pengar är verkligen inte allt, jag tror inte att Lycka kommer i samband med en FET jävla lön t.ex.
Meeeen visst underlättar pengar väldigt mycket...
Jag är glad sålänge det går runt och vi kan unna oss saker i lagom mängd, jag gillar och längta efter saker!


Därimot är jag AVUNDSSJUK på alla Er som har era Gubbar hemma på vardagarna ;) hihi...

3 kommentarer:

  1. Sånt FÅÅR man vara avundsjuk på...fan vore de väl om man INTE ville ha hem dom...haha

    Kraam

    SvaraRadera
  2. Jag brukar säga att "det man ogillar hos andra är nåt man själv saknar" Så om folk missunnar andra pengar eller en fet lön, så saknar de säkert detsamma själva. Eller om man ogillar någons sätt att t.ex se ner på folk, ja, då kanske man själv är en person som inte alls skulle tänka sig att göra så. Typ. Ja, du kanske fattar hur jag menar ;) Lycka till med dopet =)

    SvaraRadera
  3. Här i Norge är alla uppgifter offentliga och ligger på nätet, så här är det inte samma hemlighetsmakeri kring inkomst och förmögenhet. Jag uppfattar det som att de flesta pratar öppet om läget och att man unnar andra att göra bra ifrån sig! Men det är säkert individuellt, precis som hemma! Här finns också Jantelagen, tyvärr! =)

    Lycka till med Emils dag!
    Kram, Maria H

    SvaraRadera