måndag 11 oktober 2010

~Ny vecka IGEN~

v.20
Helt galet fantastiskt,
tiden bara svischar förbi i ett fasligt tempo =)
Halvtid liksom...

Räkans små rörelser blir mer och mer oundvikliga,
och det njuter jag ju såklart av.
Något jag njuter MINDRE  av är en upptäckt jag gjorde förra
veckan,
mina boobs har haft läckage...WHAT tänkte jag...
Iof sig var det en engångsföretelse och jag hoppas att det stannar vid det
i alla fall till typ slutet på Januari...
Men antar att mina boobs är lite av den känsliga typen...
Satt brevid Maria när hon ammade Lilla Mollie,
och efter en liten stund kände jag hur det började sticka i mina boobs.
Snacka om sympati känslor...Hahaha!!!


Till något helt annat...
I helgen berättade Engla för Patrik vad ett "barn" berättat för henne på dagis,

-Pappa, vet du?

-Nej, vadå Engla?

-******* säger att man kan döda en människa med kniv...

Patrik blev helt stum...Och jag med när han berättade det för mej.
Vem skulle inte bli det om barnet kommer hem och berättar att dagis kompisarna
talar om hur man dödar människor???
Fick gåshud...

Vi försökte i alla fall lösa denna märkliga situation på vårat sätt och hoppas
såklart att hon inte behöver fundera mer på det.
Man kan ju tyvärr inte skydda barnen från allt ont i denna värld.
Vi är i alla fall glada att hon berättar sånt här så man kan prata om det hemma
och försöka förklara...Hur man nu gör det på bästa sätt?
Men vi tror att det gick ganska bra i alla fall.

Kan TV-spel, dataspel, "vuxen" filmer etc på verka barnen???
Det tror iaf jag & Patrik!!!
Englis får inte sitta med oss och titta på filmer med dessa "våld" inslag inte heller
tv-program etc...
TV-spel äger vi inga som har det budskapet...
Tycker verkligen inte att barn ska behöva bära på funderingar om våld, dödande,
lidande m.m
Absolut INTE i 3 års åldern...


Nej ni...NATTI NATTI!!!



Önskar att man kunde skydda dem mot ALLT!!!
Och nu ska man få en till att skydda och rå om.
Inte utan att man undrar:
Hur ska det gå till???
Klarar VI det?

Men en sak vet VI,
med KÄRLEK kommer man jävligt långt i denna procedur.
Och det är något VI är bra på,
visa våran dotter VAD kärlek är!!!
Kärleken till henne, Kärleken mellan mamma & pappa
och all annan typ av KÄRLEK också såklart!!!

1 kommentar:

  1. Hejhej! De är något som går på alla dagis! de ska mördas, skära halsen av och stickas med kniv. Tycker precis som du att det är riktigt hemskt! till och med ännu hemskare när 6åringar säger så till varandra för det är ju stora nog att förstå vad de faktiskt säger!
    uscha..

    SvaraRadera