måndag 27 september 2010

~Charmiga Unge~

Engla är verkligen ett charmtroll när hon är sur på någon,
idag faller lotten på hennes Pappa... =)

Såhär lät det när pappa ringde och ville prata med henne efter dagis,

-Engla, det e pappa...han vill prata med dej...

-Jag vill inte prata med han

-Varför inte då då, e du sur på honom?

-JAAA, för jag tycker att han kan komma hem nuuuuu...

Ska göra ett nytt försök nu ikväll så han kan få säga godnatt iaf...
Hoppas det går bättre...
Sötnosen är som sagt ett riktigt charmtroll med mycket känslor =)


För tillfället har hon precis badat och äter fruktsallad,
sen är det sängdags för henne,
och mamma ska se IDOL med Sami & Malin...POPCORN!!!


Hur gör ni föräldrar där ute vid nattning?
Ligger ni bredvid och sjunger eller låter ni dem bara gå och lägga sig själva?

Vi har alltid lagt oss med Englisen pga av att vi tycker det e ganska myyysigt,
dessutom hinner man knappt sjunga en sång innan hon sover så vi har liksom
aldrig sett det som ett problem...
Men igår gick Patrik in med henne och kom ut så snabbt,
och jag undrade om hon verkligen somnade så fort (typ 30sek)???
Nej, sa han...
och jag undrade ju såklart vad tanken var...
Då säger han...tänkte testa om hon somnar själv...
Jaha, tror du det går undrade jag...
Det märks säger han...
Jag kikade in en stund senare och där låg Prinsessan o sussade sött...
Och hon har inte änns kommit in till oss under natten utan vaknade i sin säng.
Så ikväll får jag väl göra likadant...

Saknar faktiskt den där lilla mys stunden med sång o myyyys =)
Men kan väl vara bra när Räkan anländer om iaf en kan lägga sig själv.
Får myyyysa ordentligt i soffan innan sängen...

1 kommentar:

  1. Brukar sjunga lr läsa en saga sen går vi ut o han somnar av sej själv inom ett par minuter..Han ska alltid va me o sjunga lite så de har aldrig hänt att han somnat innan man gått ut...hihi
    Kraam

    SvaraRadera