tisdag 1 juni 2010

~Mini semester~

Idag har jag & Mamsi bokat en liten minisemester,
till Finland.
Vecka 30 åker vi...men endast måndag-fredag,
längre klarar jag mej inte utan MIN MAN ;)
Och längre än så får jag inte vara borta med
vårat barn för honom ;)
Hihi...

Som tur är det vardag när vi är borta och då jobbar ju han iaf.
Engla har redan börjat prata om att hon ska åka till Ukki.
Och han kan minsann ta ut sina tänder,
pga att han ätit för mycket godis o druckit cola, säger Englis iaf =)
Det ska bli kul och träffa alla släktingar,
eller delar av iaf,
ALLA kan bli väldigt svååårt...(stor släkt)
Mamma har vääääldigt många syskon,
och de i sin tur har vääääldigt många barn,
vissa av de barnen har egna barn o.s.v
Ni hajjar...


Jag har redan ångest över att åka ifån Patrik, löjligt kan tyckas,
men sån är jag. =)
Och det är väl ett bra tecken efter sisodär 15 år tillsammans.
Jag/Vi blir bara mer o mer förälskade för varje dag känns det som.
Kärleken växer sig starkare och starkare <3
Idag när jag messade och berättade att vi tänkte följa med Mamma dit
så var han så söt,
fick ett sms som var så urgulligt.
Tur han har sitt jobb så han slipper ligga hemma och sakna ihjäl sig efter oss.
Han kan inte förstå de som frivilligt väljer att vara ifrån sina barn i mer än 1 dag.
Inte jag heller för den delen,
that´s why jag o Englis följde med till Sthlm i helgen.
Det spelar ingen roll var vi är, bara vi är tillsammans...Så det så!!
Sen att hans jobb ibland kräver att han är borta,
det får man ju lov att acceptera...
Skönt iaf att han är sin egen chef så han kan styra lite hur han jobbar och sådär.

Wihuuuu, imorgon kommer han hem...
Och snart börjar han på ett annar hygge vilket kommer innebära hemgång
varje eftermiddag...
Det gillas av Mej och Engla.



Idag var jag på utvecklings samtal på dagis,
det gick bra.
Man är ju alltid lite nervös över vad de ska säga om änns barn,
men det gick tipp topp.
Jag gick därifrån VÄLDIGT stolt.
Hon är en tjej med skinn på näsan och har ett väldigt bra ordförråd.
Vilket bara kan ses som positivt.
Skinn på näsan vet man ju vem hon ärvt ifrån iaf ;)

Lilla Tjejjen har blivit Stora Tjejjen,
redan vecka 25 börjar hon på den större avdelningen.
Så mallig så...
Fick träffa fröknarna på avdelningen idag,
magkänslan var positiv.
Tror Englis kommer trivas där.
Har väl vissa åsikter om en del saker, men inte som har med själva dagis-
verksamheten att göra,
men förhoppningsvis blir det bra ändå.
Pratade lite med fröknarna om det idag så de är medvetna.


Blev ett låååångt inlägg....SORRY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar