torsdag 15 mars 2018

Hej & Hopp!

Jag är inte värst flitig med inläggen här ser jag...

Det har väl inte undgått någon att man kan ana lite vårtecken trots kyla & kvarvarande snö.
Sol, fågelkvitter & takdropp är några av tecknen som skvallrar om att våren är på intågande.

Känns underbart i både kropp & knopp måste jag säga.
Fler som märker av detta?
Solstrålarna som det bjudits på de senaste dagarna har gjort underverk även om vi fortf. får dras med en hel del minusgrader.

Annars då?

Sockerutmaningen & träningen flyter på alldeles ypperligt.
Jag har hittat ett flow som passar mig när det gäller träning och 26 dagar återstår av 100 dagars utmaningen.
Det enda som passerat mina läppar från no no listan är några drinkar jag lyxade till med på Corren när Patrik fyllde år men inget godis el andra snaskigheter som kvalar in på candylistan.

I och med den här utmaningen gällande godis så har jag insett att jag inte är sockerberoende i alla fall.
Jämfört med många andra så har jag aldrig känt den där jobbiga "abstinensen" eller vrålsuget efter vissa godsaker el likn.
Kanske vid 3 tillfällen har jag känt att det skulle vara gott med någon godisbit men absolut inte på ett "jobbigt" sätt.

Min tanke med utmaningen har aldrig varit att bli helt sockerfri, det vill jag inte.
Det har mer varit som en utrensning av skit efter en period med alldeles för mycket slarv gällande kosten.
Fortsättningsvis kommer jag dock tänka en gång extra innan jag stoppar i mig något i all hast.
Oftast finns det ett bättre alternativ och det värsta suget kommer  när man är hungrig el när man inte ätit regelbundet. Så är det för mig i alla fall.
Sköter jag kosten under dagen så slipper jag i regel "kvällsuget" som ofta kan vara det värsta.
Ska bli spännande och se när den första godsaken passerar mina läppar...haha!

Förra helgen gjorde jag en kroppsscanning på Hällefors gym.
Wow vilken grej.
Riktigt spännande.
När jag gick ut därifrån bubblade jag av lycka inombords.
Hon som gjorde mätningen sa såhär när hon gav mig lappen med resultaten:

- Det här är en bra lapp, Jessica.

Sen gick vi igenom alla miljarder mätningar.
Hon var grym på att förklara vad allt betydde.

Så nu har jag fått ett kvitto på att jag kan det här och har gjort helt rätt.
Mycket muskler jämnt fördelat på hela kroppen var väl det roligaste tycker jag. Mest förvånad blev jag över "trunken", där trodde jag att det skulle behövas en hel del extra träning men det såg bra ut även där.
Jaja, bara och fortsätta som jag gör...
Ska göra en ny scanning längre fram också...
Scanningen visade även proteiner & mineraler i kroppen, var fettet finns, hur mycket vätska, skelett och hel del annat men jag var mest nyfiken på om jag var "svagare" någonstans vilket jag inte var. Jag har alltså tränat alldeles rätt och fokuserat på hela kroppen. Sidorna var också jämna...

Nog om detta...

Nu ska jag bädda ner mig och njuta av en ordentlig sovmorgon.
Min helg har nämligen börjat redan idag.

Tjing Tjing








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar