tisdag 6 februari 2018

Host, Harkel & Snor

Japp min vardag...känns det som.

Elvin avslutade en penicillinkur i lördags, halsfluss.
Han har haft riktiga bekymmer med sin hals stackarn.
4 halsinfektioner på kort tid.
Som tur är har han inte ätit penicillin varje gång.
Jag är stark motståndare till penicillin OM det inte är absolut nödvändigt, vilket det var denna gång.

I fredags började jag känna sveda i näsan men jag brukar kunns få lite småsymtom sen går det tillbaka.
Så jag har inte brytt mig nämnvärt om dessa symtom under helgen.

Inte i morse heller.

Åkte till jobbet som vanligt i morse men kände ganska snabbt att jag inte var 100. Betade av det jag skulle. Vill verkligen inte lämna jobb till andra.
Vid lunch stämplade jag ut och hann inte mer än hem förrän en förtvivlad Engla ringde från skolan. Ont i halsen och snuvig.

Bara att bege sig till Grythyttan och hämta henne.
Passade på att ta med boysen också.

Så som ni förstår går det inte i många knop här i Hammarn men som tur är har jag världens finaste ungar som hjälper till med sysslor.
Emil har hämtat ved och fyllt upp förrådet, Elvin & Engla har hjälps åt med disken och alla tre skämmer bort mig med pussar, kramar och fina ord.

Grämer dock över att jag inte kunnat hälsa på finaste Freja med familj ❤ tack vare dessa basillusker.
Såååå glad att jag blir uppdaterad med bilder.

Bjuder på lite bilder då det var ett tag sen jag skrev här.

Vi har hunnit med massa hockey. En hockeyhelg i Leksand, poolspel x2 och träningar.

Och äntligen har det nya gymmet i Hällefors öppnat. Luftigt, fräscht och spännande. Skönt med ett komplett gym. Förhoppningsvis sköter sig alla medlemmar också...


1 kommentar:

  1. Lider med er..men du behöver inte gräma dig för vår skull vet du. Vi finns kvar när ni frisknat till <3 håller tummarna för att du är kry till på söndag dock .. :)

    SvaraRadera