onsdag 7 juni 2017

Bildbomb med lite random bilder đź’—

Wihuuu nu är det äntligen snart nedräkning till jobbstart!!!
Fy fasen för det här med sjukskrivning. Jag älskar mitt jobb och jag VILL vara där!!!
Men självfallet går läkningen av handen i första hand 😂👌🏼

Det har läkt fint o inga domningar so far. Väldigt svag fortfarande men jag gör stora framsteg vilken känns toppen!!!

Vad har hänt här då...?
Ja, lite allt möjligt. Små turer hit och dit, mycket promenader/löpning och de närmsta dagarna har jag röjt hallen, tvättstugan, barnens rum & tömt tvättkorgen!
Jag har gjort en såndär mega rensning/städning, t.o.m. skurat leksakslådor, garderobsdörrar, väggar, rensat barnens leksaker och kläder, ja ni fattar vad jag menar.
Kroppen känns ett ton lättare.
Blir ju en del flängande med husvagnen framöver och då vill jag ha huset i toppskick. Värsta känslan när man kommer hem efter en tripp är ju om man möts av oreda & skit. Ångestpåslag om något!
Men nu är jag redo för våra utsvävningar.
Först på tur är en långhelg till Kristinehamn där Micke & Kicko har sin husbåt.
Därefter Gotland...sen är planeringen öppen fram till Juli då Patrik, jag, syrran & Fredde ska till Dalhalla på Takida/Stiftelsen och samtidigt passa på att tillbringa helgen på Darlecarlia SPA. Ska bli underbart och efter det väntar 2 veckors sammanhängande semester så då får vi se om det blir Öland igen eller om något annat lockar...

Jag kommer ju vara ledig varje torsdag & fredag fr.o.m v. 24 så då kan det mycke väl även bli några spontantrippar i vårt avlånga land. 

Hoppas innerligt att sommaren tänker bjuda på några härliga, soliga & varma dagar...regna kan det göra nattetid!

Var rädda om varandra, man vet aldrig vad som väntar runt nästa hörn ❤
Och hörrni, stanna upp, känn livet, det som pågår här och nu...njut, var tacksam!
En klok vän sa en gång till mig under en promenad, nu stannar vi och andas! Jag lovar att det kändes magiskt. Hon & Jag, skogen, luften = euforiskt

Känn efter vad som gör livet meningsfullt på riktigt,
Livet är väldigt kort med tanke på hur länge man ska vara död!

Känns det tråkigt, avslaget, jobbigt, påtvingat el likn. skit i det då. Hitta en annan stig med samma mål men som är rolig, ger energi, lust och framförallt känns meningsfull.
Omge dig med människor som lyfter dig, som vill dig väl, som gläds med dig i dina framgångar, som finns där i motgångar och där du känner att "må bra" kontot tankas, det är just där du ska vara.

Livet går inte i repris.

1 kommentar: