lördag 11 mars 2017

Solig Lördag 🌞

Idag väcktes jag av meningen:

- Hämtar du mig i Sikfors senare?

Min nyvakna hjärna fattade nada...men efter en stund förklarade Patrik att han tänkte ge sig ut på en morgonpromenad. Vet inte om det var chocken el nyvakenheten som gjorde mig förvirrad egentligen. Haha...
Eftersom Elvin hade 39,5 i temp bestämde jag mig för att inte hänga på. Jag ville vara hemma med honom.
Faster körde Englis till hockeyträningen och tog med sig Emil hem.

Elvin & jag låg kvar i sängen. Han sussade gott. Vaknade för och dricka lite vatten emellanåt men somnade sen om.

Efter några timmar kom Patrik hem igen och bytte om. Han skulle tillbaka till Sikfors för lite fix med grävmaskinerna och då ville Elvin följa med och tempen hade sjunkit en aning så jag tänkte att  frisk luft har väl aldrig skadat...de åkte ut till Sikfors och jag drog på mig promenadkläderna. Min tur att bege mig ut i solen...🌞❤

Jag ställde in siktet på Sikfors och traskade iväg. Underbart ute!!! Äntligen lite vårkänslor. Hade kunnat promenera hela dagen...fick upp ett ordentligt flow måste jag säga. Energi & fart fanns det gott om.
De 10 km till Sikfors kändes oförskämt lätta...
När vi skulle åka hem frågade Nilla om vi ville följa med till gymmet vilket vi kände att vi hade ork till. Så hem och byta om då. Patrik tog cykeln till gymmet och vi andra tog bilen.
Måste säga att jag är otroligt stolt och impad av Patrik. Sikket driv...först slutade han snusa på nyårsafton och det har han fixat med bravù och nu det här med motionen. Många kvällar är det faktiskt han som får "dra" ut mig och inte tvärtom. Älskar våra kvällspromenader ❤

På gymmet blev det fokus rumpa men även lite rygg för min del. Just nu känns det skönt i kroppen. Får se hur det känns imorgon...haha.

Kvällen har vi spenderat i Kröken med tacos & kortspel. En alldeles lagom lördagkväll.

Nu Natti....i morgon bitti väntar en promenad Hammarn runt! Jag hoppas dock att det inte är massa minusgrader för då vette katten alltså 😂🙈


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar