lördag 26 september 2015

God kväll! 

Hade bestämt mig för jobb idag och imorgon då tidigare erfarenheter varit att jag mått hyfsat bra efteråt samt nästintill smärtfri, men eftersom denna gång har varit helt olik de andra så kunde jag inte jobba idag och inte imorgon heller. Magen är fortfarande sisodär. Idag testade jag att ta en kort promenad, det brukar kunna få igång magen. Efter bara ca 2 km fick jag vända hemåt igen då det började ömma ordentligt i såren. Aj Aj! Tack för sällskapet i alla fall Maria ❤️ så skönt att bara få komma ut i friska luften en stund. 

Under dagen idag köpte jag även nya matsalsmöbler på Hfs köp & sälj. Passade som handen i handsken i vårat nya kök. 

(Lånad bild av försäljaren) 

Lite suddig bild men hur snygga möbler som helst och till rena fynd priset. Har kikat på dessa stolar ett gäng antal gånger men tyckt att det blir aningen dyrt när jag vill ha 6 stycken. De ligger runt 500-800kr/st. Nu fick jag bord + 6 stolar för 2000:- det kunde jag bara inte motstå och inte Patrik heller för den delen. Haha! Nu ska jag bara sälja våran kökssoffa så de nya möblerna får plats...

Ikväll har jag försökt skriva lite på sista inlämningen också men alltså när det kommer till egna fallbeskrivningar så är jag ju hopplös. Kan skriva i oändlighet. Min fantasi flödar, minst sagt. Haha. Imorgon hoppas jag kunna mejla in den. Sen blir det till att nöta kurslitteratur inför kommande prov. LIVRÄDD!!! 

Just ja...
Jag är överlycklig. Patrik har ju börjat snickra på en vedbod vilket jag tror att jag nämnt tidigare...skitbra absolut, men det bästa av allt är att han bestämt sig för att bygga en bastu i andra änden på den. Jag är så jäkla glad!!! Som jag längtat efter en bastu...ska bli så kul och pynta & fixa där ute. Mysfaktorn ska vara mer än 100000% precis sådär mysigt som mamma alltid har. Haha. Självklart blir den vedeldad då både Patrik & jag avskyr att basta i elbastu. Det är verkligen stor skillnad på vedeldad och eluppvärmd bastu...fler som håller med? Jag kan se det färdiga resultatet redan även om vägen dit är lång. Vatten måste grävas dit och likaså el. Men fasen...det kirrar Putte snabbt till våren. 


Nehe jaha...sova kanske? Ligger lite back på sömntimmar sen inatt...hoppad på bättre sömn denna natt och imorgon önskar jag att magen sköter sig. Har i alla fall minskat på medicinen idag så det kanske ger resultat...vem vet...



Ååå sommarvärme...ge mig!!! Eller va fasen, jag gillar hösten också men jag tycker denna sommar var snål på värme och sol...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar