söndag 14 juni 2015

Helgen har åter igen passerat!

Hela förra veckan va jag in oavbrutet på alla nyhetssidor gällande Lisa och jag hoppades ända in i det sista att de skulle hitta henne vid liv men förgäves. 
Medan jag surfade in på dessa sidor och sökte info om Lisa dök den ena tragedin upp efter den andra. Lilla Luna, endast 4 år gammal, flickan som miste livet i Sikfors, 2-åringen som blev påkörd av glassbilen och dog, den unga tjejen som blev påkörd av en taxi m.fl. ja, ni ser, listan kan göras lång. 

Tårarna bränner innanför ögonlocken och magen vrider sig och framkallar illamående. Världen är så jävla grym... 

Ikväll vid 20.00 tände Patrik och jag ett ljus (främst för Lisa) men självfallet för alla andra drabbade också...

Det kungliga bröllopet kommer i alla fall jag alltid förknippa med sökandet efter Lisa. På nyhetssidorna har dessa två händelser stått i fokus. Så vackert med kungligt bröllop och så tragiskt med ett mord på en 17-årig flicka. 

MEN våran helg har inte enbart varit magknip och tårar...
När Patrik kom hem i torsdags messade han mig på jobbet och sa att han minsann skulle snickra ett räcke till våran altan på framsidan...så när jag slutade var det materialshopping som stod i fokus. 
Han hann och börja lite innan myggen och klockan tog beslutet för att han skulle ägna sig lite åt soffmys med oss  istället. 

På fredagen vankades det skolavslutning för våran fina lilla Prinsessa. Det va så himla mysigt att hela familjen kunde vara med henne under f.m. Uppträdandet i folkets hus var helt fantastiskt. Vad duktiga alla var. Engla va väldigt pirrig både kvällen innan och på morgonen men det där fixade hon ju galant...vi är så stolta över dej fina unge. 
När det va klart i folkets hus hade Engla bestämt att hela familjen skulle äta på espana. Så det gjorde vi såklart. 



Sen var det dags för mig att jobba några timmar. 
Under e.m skickade Patrik en bild på räcket för lite rådfrågning. My lord va min första tanke...det är redan klart! Haha, han är effektiv min man, det må jag säga. När jag kom hem var det dags att åka och köpa lite penslar och sånt så vi kunde börja måla och då när vi passerar hyllan med golvfärger kommer han på den briljanta idén att golvet på altanen också behöver en make over. Så vips, då fick sig HELA altanen en make over. Haha. 



Golvet innan målning (slitet & fult) 


En snygg askbrun färg fick det bli 

Så denna helg har bestått av vindskivsbyte + målning, bygge av altanräcke + grundmålning, golvmålning och allt annat pyssel som hör hemmet till. 

Jag älskar att Patrik gillar att snickra, fixa och dola med hemmet...han är duktig, noggrann och snabb. Perfekt för en otålig Fru som mig...jag hjälper såklart till med det jag kan. (Mest bestämma hur det ska se ut) haha! 



Och en liten söndagskram får avsluta detta inlägg ❤️ 

3 jobbdagar sen minisemester...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar