måndag 29 juni 2015

SÖNDAG


En lycklig och mallig dotter som fick cykla själv hemifrån farmor till Nilla. 


På väg hem till Mummi stannade vi efter vägen och plockade lite blommor. Gud vad fint det är efter vägen upp till Örling. Min mamma älskar blommor och hennes hem är som gjort för fina sommarblomster. 


Hos mamma & pappa bjöds det på kassler, potatisgratäng och en god fetaost sallad. Hade kunnat stanna där hela dagen om det inte vore för att jag var helt slut som artist efter en helg med jobb. Engla blev kvar en stund då hon & morfar skulle ut på sjön en sväng. 


Senare på kvällen åkte vi ut till Sikfors för en grillkväll. Mums Mums. 
Kaninen på bilden är Englas nya vän och hon heter Skorpan. Lite kul faktiskt, min och Patriks första kisse hette just Skorpan. (kaninen hade redan ett namn) Eftersom vi är allergiska här hemma får lilla Skorpan bo hemma hos Nilla. Där har hon även sällskap av två andra kaniner. 

När vi kom hem från Kröken nattade jag kidsen, tog en lång och varm dusch, bäddade ner mig i soffan med lite gott och en film, helt i min ensamhet.
(50 nyanser)

U N D E R B A R T 

Ja jag älskar ensamhet och tystnad. 
(i alla fall när jag vet att kidsen är hemma och jag kan höra dem snusa gott sådär i bakgrunden


I morse blev jag väckt av ett sms från Nillis. Det löd: Är du vaken? Och det var jag väl, hade i alla fall ögonen öppna...haha...hon undrade om jag var sugen på en pwr walk och då for jag upp ur soffan, för det var jag verkligen.
Det blev en tur på 1 timme och 20 min. Bästa starten på dagen om man frågar mig. 
Min tanke var ju att jag skulle äta frukost när vi varit ute men promenaden blev längre än tänkt så lunch var väl mer aktuellt. 
Barnen var överens om vad som skulle ätas, TACOS. 
Så det fick det bli ;) 


Senare på e.m blev det en promenad till då barnen ville ut på cykeltur. Det hade jag ju lovat redan igår. De börjar tycka att det är tråkigt att cykla mellan hemmet och postlådan och när syrran får cykla längre så blir det ganska snabbt sura miner hos de två mindre. Haha. De är så otroligt duktiga alla tre. 


För några dagar sen skyndade jag iväg de två sista inlämningarna som ni vet, i tron om att det var deadline den 26/6 vilket det visade sig sen att det inte var...lång historia...jag är glad att jag är klar med inlämningarna så mig kvittar det egentligen MEN jag blev lite ledsen då jag inte nöjer mig med vilket betyg som helst och eftersom jag skyndat mig för att hinna klart visste jag ju att betyget kanske skulle bli därefter. 
Jag ringde min cyber lärare och frågade om det fanns möjlighet att komplettera om betyget inte var till belåtenhet för min del...Självklart var svaret så då kunde jag pusta ut igen. 
Idag kom svaret på mina uppgifter. 

 NO kompletteringar needed!!!

Jag är så lättad, stolt och LYCKLIG.
Äntligen kan jag ta sommarlov från skolan på riktigt. Kursen medicin 1 är numer avslutad likaså termin 2 på utbildningen. 


Nu ska denna kvinna dra ett varv i duschen, sen är det snart natti natti, imorgon vankas jobb hela dagen. Först några timmar hos gamlingarna och sen några timmar hos Mami. 



Ha en fin måndag kväll! 







1 kommentar:

  1. Låter som att du har det helt underbart :-)
    Gött med sommarlov också du har kämpat bra!...hoppas verkligen vi kan få till en dejt snart <3

    SvaraRadera