tisdag 9 juni 2015

 Att bestämma sig mentalt...

Är  A & O för min del. 
Idag hade jag bestämt för en löptur trots att halsen varit lite ur balans. 
Jag bestämde i huvudet vilken runda jag skulle ta men efter vägen kändes det såpass bra att jag ändrade mig. Jag har haft två mål sen jag började springa seriöst och det ena va att klara 5 km och det andra var att springa en runda här i krokarna (jag kallar den brukshundsklubbsvändan) och nu är båda de målen nådda. Jag trodde aldrig jag skulle orka springa hela vägen runt men det gjorde jag. Jag är absolut ingen snabb löperska när det kommer till längre distanser så tidsmål är inget jag pysslar med mer än när det kommer till kortare streckor och intervaller. 
Det enda målet jag har när jag springer är att inte krypa fram eller att ta promenadsteg. Gör jag det så är det back to schratch som gäller. 

Jag är helt säker på att det var endorfinernas förtjänst att jag ens kom på tanken idag med tanke på hur min hals har mått de senaste dagarna. 


Annars idag har jag inte gjort mer nytta än jobbat & varit på introduktion. 
Klippte även Elvin nu på e.m. Första gången jag klippte bort längderna :( klippte Emil igår och skulle ha klippt Elvin också men han bestämde sig för att ta natten vid typ 16.30 så det va ju tvärkört. Jag försökte övertala honom att det är väl fint med lite längre hår men icke sa nicke. Samma som Emil sa han...och sen vill jag också ha vass (vax), så mamma fick vika sig. Jag är ju ingen mäster frisör men nog kan jag få boysen att se anständiga ut i alla fall. Lite maskinklippning på sidorna och fix med sax över kam så är frippan på plats. Haha! Redo för dagisfest imorgonkväll. 


Och tänk att min fina lilla tjej slutar ettan på fredag. GALET!!! Hur och när blev du så stor? Hon är så himla glad, för just denna skolavslutning har pappa (Patrik) tagit ledigt så han kan vara med på den. Hon blev så glad att hon grät. Så på fredag kan hela familjen vara med och titta när hon slutar första klass. 

Gah, nu blir jag gråtstinn...dags att avsluta. Denna dag har bjudit på så mycket rosa moln att min kropp går helt banans av alla känslor. 



Sov sött och dröm om änglar...


         La Familia ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar