tisdag 7 april 2015

Att nå ett mål,

Skänker en sån enorm tillfredställelse och den tillfredställelsen är svår att beskriva. Att ha mål är viktigt för mig, det är liksom det som driver mig framåt. Det kan vara småsaker och ibland lite större saker det handlar om. 

Jag smygtävlar nog alltid med mig själv och har alltid gjort. 
Idag nådde jag ett mål som jag absolut inte trodde jag skulle klara redan och då insåg jag att mål 2 deffinitivt inte är långt borta. Jag känner mig stolt. För många är det en piss i Mississippi men för mig är det verkligen mer än just en piss i Mississippi. Jag gillar utmaningar där jag måste lämna min comfortzone och liksom tänka om i nya banor. 

Med pluggandet hade jag ett mål och det var att klara mig med godkänt men när jag insåg att mina ambitioner kunde ge mig bättre betyg ändrades såklart målet med utbildningen också och med det vill jag säga att just mål kan ändras efter vägen. Ibland klarar man så mycket mer än vad man tror. 

O ja, jag kan ibland bli besviken om det inte blir som jag tänkt. Oftast blir de det men ibland händer saker som gör att målet kanske inte nås inom den tidsramen jag tänkt och det kan gnaga ordentligt vill jag lova. 

Det viktigaste med att sätta upp mål är att de är rimliga. 
Du ska känna att det här kan jag klara. Jag tycker också att det är kul med delmål på vägen till själva huvudmålet. Det ger liksom motivation att fortsätta. 

Det bor nog en liten rastlöshet i mig som dämpas med hjälp av utmaningar och mål. Det håller mig sysselsatt helt enkelt. 

Det är samma sak med t.ex resor osv. Jag blir lite halvcrazy när jag inte har något sånt att se fram emot. Jag gillar spontanitet men jag vill gärna ha en resa, fjälltripp, weekend el dylikt att se fram emot. 

Nog om detta...

Nu ska jag borra ner huvudet i Patriks täcke & kudde och inhalera doften av hans parfym ❤️ saknar dej!!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar