måndag 1 december 2014

Varför har en del så jäkla svårt för att vara sig själva? Varför ska man sätta på sig någon mask för att "passa" in. Det finns människor som tycker om dej för precis den du är och det är dem man ska hålla sig med. Vad är annars vitsen? Bubblan spricker och det rätta jaget kommer ändå fram till sist...då var allt bortkastat för typ 15 minutes of fame. 

Det här är något jag tjatar om väldigt ofta hemma när det gäller barnen. Att alltid våga vara sig själv, känna sig bekväm i vem man är och i sina åsikter, värderingar och allt annat som hör till sin identitet, tycka om sig själv, aldrig försöka passa in osv. Bättre att hålla sig med de som accepterar dej för den du är. Bra självkänsla är viktigt och framförallt tryggheten som kommer på köpet. 


Här ska jag & min fina Carina tillbringa en hel dag nästa vecka. Hon är en person som verkligen accepterar mig för just den jag är. Och jag henne. Alla dagar i veckan! We were made in heaven! ❤️ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar