söndag 13 april 2014

Surprise

Alltså varje dag sen vi kom hem har jag blivit överraskad. 

Mamma har verkligen städat i varenda liten vrå & skrubb här hemma. 
Alla bråtskåp, städskåpet, tvättat undan allt "inte så viktig" tvätt, kylskåpet skurat & rensat, skafferiet osv 
Finns liksom ingen hejd! 
Och vi är såklart tacksamma & glada. 
Patriks kommentar när han tittade in i kryddskåpet:

-Va tusan, har hon inte gjort annat än och "jobbat" när hon varit här?

Vi har fått bilder på när de bakat osv och jag inser att jag måste ha en supermamma.
Hur har hon hunnit med allt? 
Gården var t.o.m vårfin. 

Barnen har iaf utan tvekan haft det kanon medan vi va borta. 
Mormor har gjort allt sånt där som jag är dålig på att göra med dem. 
Fy skäms på mig :) 

Det blev inte någon mjuklandning för mig när vi kom hem i alla fall.
Patriks magbekymmer kom tillbaka (han hade problem några dagar i Thailand) på planet hem vilket resulterade i soffläge för honom.
På lördag e.m tröttnade jag på eländet och bestämde mig för att ta med kidzen till Örling för bastumys men i Hällefors var det bara att vända hemåt igen.
Engla kaskadspydde i baksätet, stackarn!

Hem och skura bilen samt duscha och bädda ner prinsessan som somnade omedelbums. 

När klockan var 20.00 sov hela familjen Bark. 
Vilket var behövligt...

Idag söndag har det gått i ett lugnt tempo.
Patrik börjar bli människa igen men Englis är risig i kistan än, dock inga fler kräkningar, tack & lov! 

Dock inte så kul att börja med VAB efter 14 dagars semester.
48 timmars regeln är till för att följas, punkt slut!!!!
Önskar att alla höll på den så att spridningen minskar.

Vid 17-tiden for jag iväg på ett Russianpass. 
Lika bra och ta tjuren vid hornen. 
Semesterhullet lär bort, omedelbums!!!
Jag var så jäkla nervös innan så jag trodde jag skulle spy.

Varför?

Jo för att det är ett gristufft pass och jag har inte varit lika disciplinerad vad det gäller kost  när jag varit i Thailand som hemma. 

Jag överlevde och är nöjd med insatsen.
Imorgon väntar ett dubbelpass a la Heli.
Först aerobic & sen funktionell styrka på det. 

All in, rätt in i kaklet så att säga! 

Nu är det slut på semester för i år senni! 

Imorgon är det måndag och det innebär RUTINER!
Äntligen...
Kvarg, bär, ägg osv,  jag har saknat ER! 
På riktigt!!! 
Känslan av proppmätt är fasen inte trivsam i längden. 
Känns som jag ätit för 2 år framöver på semestern. Haha...
Har i alla fall varit enormt duktig vad det gäller snask osv. 
Har inte änns varit sugen på godis faktiskt. 
Det är oregelbundenheten med måltiderna som satt käppar i hjulet. Pga värmen blev det mindre äta dagtid men då kunde jag utan tvekan smälla i mig en rejäl köttbit på kvällen ist. 
Sprängmätt är bara förnamnet! Haha! 

Semester är dock semester fick jag höra minst 1 ggr/dag, 
av han som såg till att jag gjorde mina träningspass :) tack coach P. 

Nu säger jag natti natti och hoppas på en härlig vecka...


Elvin delade glatt ut pussar när jag kom hem från träningen idag! Älskade unge! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar