onsdag 25 december 2013

25 december 2013

God Morgon världen!

Gårdagen var alldeles fantastisk.
Började dagen med lite jobb och det kändes kanon, att få vara den som spred lite julstämning hos de gamla & ensamma. 
För de finns en hel bunt av dem. 
Skulle egentligen vilja ta med allihopa till en gemensam plats där de kan få fira jul, 
men fullt så enkelt är det ju inte tyvärr.

Jag slutade kl: 14.30 och då åkte jag raka spåret hem till min fina familj.

De hade fått öppna ett varsitt paket, 
Tomten hade lämnat det på trappen som tack för den goda julgröten som barnen ställt ut åt honom. 
Sen hade Tomten åkt vilse och dumpat ett paket i Sikfors hos barnens farmor & farfar, 
men det kom farfar och levererade.
Engla blev alldeles lyrisk, det va ett skrivbord!!!!!!
Hon och jag började skruva ihop det men fick avbryta eftersom vi skulle vara i Grythyttan kl: 17.00 för julfirande med släkten Bark. 

Maten var fantastisk, alla på bra humör, fina klappar och en allmänt mysig stämning. 

Vid 21-tiden åkte vi hemåt med trötta barn.
De lekte en liten stund med klapparna och jag skruvade ihop resten av Englas skrivbord sen somnade alla tre barnen ovaggat vill jag lova.
Patrik & Jag satte oss i soffan och kikade på lite boendealternativ inför kommande resa. 
Vi hittade ett bra boende som passade våra kriterier ganska fort så nu är även den biten fixad. 
Jag kunde inte ha fått en bättre julklapp, tack Älskling! 

MEN innan den har vi ju Sälentrippen att se fram emot.
1 hel vecka till fjälls med alla mina fina älsklingar <3 ska bli så härligt.
Engla längtar som en galning efter att få åka slalom igen. 
I år ska även Emil prova på slalomåkning.
Ska bli spännande och se vad han tycker. 

Ikväll vankas det jobb för min del.
Så för tillfället sitter jag och slöar i soffan, Elvin sussar och de andra är och fixar med hemved så vi har något att elda med när kaminen anländer i början på januari. 

Längtar galet mycket efter helgen.
Besök från Nykvarn, minijul, 6-års kalas för finaste Engla, en heldag bara Engla, jag & Patrik i Örebro...får se vad donnan väljer att göra.
Just nu står bio och restaurangbesök högst, men lite sugen på gustavsvik är hon också. 
Ska bli kul vilket som.
Kanske blir några timmar på lek&bus, shopping eller något helt annat. 
Huvudsaken är att det är hon som väljer. 

Nehe, nu ska jag passa på att slumra lite...tjing!

2 kommentarer:

  1. Låter som en lyckad jul =) God jul till er här från stockholm =) Kramar

    SvaraRadera