måndag 9 september 2013

Klockan 05.30 ringde alarmet imorse och jag skuttade gladeligen upp, utvilad med 12 timmars oavbruten sömn bakom mig, humöret på topp, ögonen pigga & fräscha!

Riktigt så såg inte verkligheten ut idag!!!

Klockan ringde 05.30 MEN jag snoozade och det gjorde jag några gånger till efter det.
Behövde de där minuterna extra då Elvin hade haft en vakenperiod fan vet vad klockan var,
men någon gång mellan 03-05 i alla fall.
Inte lätt att få upp kidzen vill jag lova, Emil slår alla rekord, my god hur ska det bli i tonåren?
Han vill verkligen inte gå upp på morgonen så idag fick jag lyfta upp honom och bära honom till toaletten i hopp om att han skulle piggna till.

Till slut va i alla fall alla barnen påklädda, tänderna borstade och redo för avfärd.
Själv hoppade jag i mysbrallan, drog på mig en hoodie & borstade tänderna sen for vi.
Tur de får frukost på fritids & dagis.

När alla barnen blivit lämnade styrde jag bilen mot fyrklövern och suomikoti.
Pirrig, förväntansfull och nyfiken mötte jag upp Heli som skulle vara min handledare för dagen.
Mycket intryck, mycket att lära MEN mitt första intryck är helt underbart.
Ett toppenställe verkligen.
Dagen flöt på och även finskan, hihi hade oroat mig för den biten men wtf no problems.

Vid 16 slutade jag och det var dags att hämta Engla på fritids.
SKIT!
Där och då slog det mig att hennes kvällsgympa började idag.
Inga kläder (mer än de hon haft på skolidrotten) klockan var efter 16
och det börjar 16.30, grabbarna kvar på Pyret och min träning börjar 17.
Vad göra?
Iväg med Engla till sporthallen, kläderna fick duga idag, iväg och hämta
grabbarna och sen hem för och byta om sen omedelbums till grythyttan!!!
Gillar verkligen inte den här typen av stress men träningen är inget jag vill
prioritera bort i första taget!
Det löste sig och alla var samlade när jag kom hem.
Så vi hann även med kvällsmys innan nattningen.

Idag bestämde jag mig åter igen för att bädda ner mig tidigt, redan 20.00
faktiskt,
men som vanligt blir det aldrig så.
Fick en liten kvällsgäst här vid 21-tiden så imorgonbitti är jag 4 barns mamma.
Såklart gör det inget att jag inte hoppade på sömntåget vid 20.00.
Gästen är viktigare ❤

Nu har jag iaf tänkt försöka sova, om det går...imorgon vankas det kvällsjobb.


Natti Natti








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar