måndag 4 mars 2013

Utgång, Dop & Vattkoppor!

I fredags blev det ju som sagt utgång och  det var verkligen SVINkul.
Fick med oss en anhängare till vid namn Fanny och det blev en väldigt lyckad kväll.
Vi började med lite tapas och lite drinkar på Lounge sen gick vi vidare till Ritz.
Tequila, drinkar, Smirre OCH alldeles för få glas vatten vilken gjorde lördags morgonen mindre rolig.
Patrik skulle vara hos optikern i Filipstad kl: 9.00 och jag blev kvar med 2 kidz hemma.
(Engla var på skridskoskola & rally)
För första gången i mitt liv kände jag panik över att vara hemma med dem helt själv.
Som tur är brukar Elvin sussa vid den tiden så då tog jag Emil på armen och lade mig i soffan.
Man kan säga som så att det blev några kräkturer.
(första gången pga baksmälla)

På e.m var det ju dags för Lille Jamies dop och som tur var blev jag och må mycket bättre vid lunchtid.
Det var ju jag & Engla som skulle gå men eftersom hon drog iväg på rally efter skridskoskolan var hon helt slut när hon kom hem.
Så jag tog med mig Emil istället och det uppskattades av lille herrn.
Inte ofta han är själv med mamma.
Dopet var supermysigt,
precis lagom och Jamie skötte sig exemplariskt.
(vill inte lägga upp några bilder ännu då jag tycker Carina ska lägga upp bilderna först)

Lördagskvällen blev lugn och skön.
Plankstek a la Patrik och massa göttit.

Söndagmorgon upptäckte jag några röda prickar på Elvins huvud.
Misstänkte vattkoppor direkt då jag haft bältros för några veckor sen och det verkar onekligen vara det.
Fler prickar har kommit och de ser mer ut som blåsor nu,
men han verkar inte speciellt bekymrad (än sålänge).
Får väl se hur det utvecklar sig.
Pratade precis med Pyret också för och kolla vad som gäller för Engla & Emils del men det var helt okej att de kommer som vanligt.
Får väl se när prickarna dyker upp på dem och hur de kommer reagera.

Hade önskat att Elvin hunnit passera året då de inte blir immuna om de får det innan 1 år,
(i alla fall vad jag läst mig till)
men skönt om Engla & Emil får det så det är avklarat för deras del.


Nu piper lilleman här så det är dags att bädda ner honom för en f.m lur!


TJING TJING

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar