torsdag 3 januari 2013

Hede...

Ja våran spontantripp till Hede var underbart skön!
Tog dagen som den kom och inga saker planerades mer än någon timme innan.

Pulkaåkning, slalom, stugmys, nyårsfirande och massa mer trots att vi bara var där i 4 dagar.
Var till Björnrike vid några tillfällen så barnen fick åka lite pulka och slalom (Engla),
Emil får vänta till nästa vinter innan han gör slalomdebut.
Han kommer bli livsfarlig i slalombacken med tanke på hans förkärlek till fart.
Englas slalomåkning har verkligen utvecklats.
Trodde aldrig att hon skulle åka upp i liften för att sedan krångla sig av alldeles själv,
men direktiven var solklara:

-Mamma, DU väntar här nere, jag klarar det här själv!!!

Och visst gjorde hon det...
Jag, Sami, Patrik & småttingarna stod glatt och tittade på henne när hon ställde upp sig för och fånga liften och sen åka uppåt i backen ensam för att avslutningsvis hoppa av den utan något som helst problem.
Hennes ansikte lös och leendet var såååå brett varenda gång hon kom nedsvischande för backen.
Härliga  unge!
Får se till och åka upp till Säfsen här i vinter så hon får åka lite mer skidor,
men det får vänta tills jag slutat amma Lilleman.
Vill gärna lämna både han och Emil hemma så både jag & Patrik kan åka med henne.
ÄLSKAR slalom!!!


Nyårsafton firades med GOD mat...och raketer!

Menyn:
Förrätt: Bruschetta (stavas?)
Varmrätt: Helgrillad oxfilé med vitlöksklyftor, potatisgratäng, färsk sparris & en fetaostsallad.
Dessert: I vårt sällskap fanns inget intresse för sådan :)


Lite annat skoj intreäffade också, men det är inget som jag delar med mig av här!


Slänger upp en liten bildbomb i nästa inlägg...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar