onsdag 23 januari 2013

22 januari 2013

Sådana här dagar vill jag ha fler av...
Igår kväll var jag tvungen och googla lite om 5-6 åringar då det känns som Engla och jag varit mer osams än sams en tid.
Mitt dåliga samvete har hållit på att ta knäcken på mig.

Jag hittade faktiskt en hel del läsvärt och kunde snabbt konstatera att hennes humör/känslor/frågor/sätt att vara osv stämmer överens med barn i 6 års åldern.
(hon blev ju precis 5)
Läste lite om vad man kan göra som förälder för att slippa vredesattacker hos både barnet och sig själv.

Så imorse bestämde jag mig för att anamma några av tipsen and guess what?
Det funkade!!! (iaf idag)
Imorgon kanske mitt tålamod är sämre. Hihi!
Tror ofta att det är där det brister, just tålamodet! (eller lågt blodsocker)
Både Engla, Emil och jag lider något fruktansvärt när blodsockret sjunker.

Hur som haver...
Rummet hennes är sorterat/städat in i minsta lilla detalj efter sisodär 3 veckors gnat ;)
Vi har varit trevliga och lugna i tonen hela dagen.
Inget tjafs vid läggningen.
Fick t.o.m släcka lampan ikväll.
Detta belönades självklart...glass till fruktsalladen & en ensamdusch med nya dockan.
(både Emil & Engla älskar att duscha, så perfekt belöning)
Brukar annars vara sparsam med duschandet såhär vintertid, iaf med Emil då han har så torr/exemig hud.
Brukar nöja oss med varannan dag.


Så nu ligger jag här i sängen och ler,
jag kommer somna UTAN dåligt samvete...


TRÄNING:
Yes, här har vi också en anledning till gott samvete.
Började dagen med intervallträning, 8 min pwr walk 1 min jogg 1 min sprint x2 och sen 8 min pwr walk.
Till kvällen tänkte jag avstå träning då alla kidzen somnade lugnt och skönt samtididgt och jag kände ett stort behov att bara vara,
men det sket sig.
Jag körde ett styrkepass och avslutade med 10 min på orbitracken/crosstrainern!

*B A M* Känns skönt! 3 pass av 8 klara och det är bara tisdag :)


Nej hörrni...Natti Natti på Er!

1 kommentar:

  1. Åh snälla dela me dig av tipsen! Har en 4,5åring här som det är eviga duster med känns det som :(

    Har sagt det förut o säger det igen...du e grym! O du peppar mig att hålla igång träningen,tusen tack för de...

    Kraam

    SvaraRadera