onsdag 19 december 2012


Hemmamys...

Idag har vi dekorerat pepparkakshjärtan & gjort smällkarameller.
Lite pyssel är perfekt för att dämpa sitt dåliga samvete över att barnen får vara hemma från Pyret,
men det är ju i alla fall för en god sak.
Emil verkar bättre i magen, men visst är det väl 72 timmar efter sista diarrén? 
Så det får bli en hemmadag imorgon också.

I eftermiddags tappade Engla sin 2:a tand,
men den är puts veck?
Får se om tandfen ger dubbelt upp på den 1:a, bara vi kommer upp till Örling och kan hämta den.

Lille Emil har chockat oss idag också.
För ett tag sen började han tala om när han ville bajsa och då började vi gå på toaletten eftersom pottan tydligen inte var lika spännande,
men han har aldrig talat om när det gäller kissningen.
(kan hända att vi inte fattat)
Idag pekade han på blöjan och gick till toaletten, men det kom inget så han fick gå utan blöja.
Efter en stund kommer han springande och ropar MAMMA med ett leende som lyser mallighet.
Han visar in mig och Engla i vårat sovrum och då tänkte jag,
skit han har gjort antingen nr1 el nr2 på golvet därinne,
men ICKE,
där hade han ställt pottan och i pottan hade han kissat. 
Han log med hela ansiktet och när jag berömde honom klappade han händerna och highfivade mig.
Gosiga Lille Pöjk! 

Har en fråga till Er som ammar.
Ammar ni era till sömns eller somnar de av sig själv när de ärit klart?
Elvin tar ju inte napp och det har både Engla & Emil gjort så med dem var det aldrig något problem,
men Elvin ammar jag nästan alltid till sömns. 
Det är egentligen inget problem i sig,
men vill ju inte fortsätta agera napp sen när han börjar mer med mat osv. 




Mamma förberedde lite....




Undra vart det hamnade mest dekoration, 
i magen på Emil el på hans pepparkakor?




Så fina så...




Undra när jag senast gjorde en smällkaramell?




Stora Tjejjen



Lilleman följer skeden med förtjusning
Idag åt han upp en halv portion och blev sur som tusan när det var slut.
Vågar inte riktigt ge honom en hel portion ännu,
med tanke på magen osv,
men det dröjer nog inte.
Ska bli spännande och börja med lite grönsaker och se om han är lika förtjust i det. 




God Kväll på Er 

2 kommentarer:

  1. Jag ammar Elin på kvällarna innan hon ska sova, men när hon inte suger lika "ivrigt" o inte med samma entusiasm (hur lät det där liksom, haha) så lägger jag ner henne i sängen o då somnar hon ganska snart där. Hon vägrar napp o flaska, till min stora sorg faktiskt. Men hon har sin tumme, på gott o ont ;)
    Själv behöver jag tips på hur jag ska få Elin att ta flaska. De andra har aldrig haft flaska, bara Stina o det var aldrig några problem för hon är den enda av allihop som helt plötsligt bestämt sig för att sluta ammas. Jag vill gärna att Elin ska ta flaska o ersättning för jag tycker hon sover så dåligt om nätterna o inbillar mig att det är för att hon inte blir mätt.
    Världens längsta kommentar...jaja... ;)

    GOD JUL oxå! ;)

    SvaraRadera
  2. Oliver somnar bara om man vaggar han! Aldrig själv! Sover enbart i famnen på dagarna också. På kvällen efter mycket om och men kan man lägga ner honom och han vaknar för att amma (Ofta än) men somnar om ganska direkt efter! (Förut fick jag vagga mellan varje matning på natten också)

    SvaraRadera