torsdag 28 juni 2012

Feber in the House of Hammarn!

Gårdagen började med att Lilleman vaknade med en temp på 39.6 och jag höll på att svimma.
Gav honom frukost och lite alvedon.
Frukosten gick ner precis som vanligt och han verkade inte speciellt påverkad av febern.

När han sen sovit sin f.m lur på ca 2-3 timmar tog jag en ny temp och då var den 37.0 och jag struntade i alvedon såklart,
men det enda som dög till lunch var yoghurt m. havrepuffar och sen åt han melon under e.m och tempen steg till 39.4.

Ringde och pratade med dem på 1177 för lite tips och råd.
De sa att man ska INTE ge alvedon endast för och dämpa feber utan endast om det skulle visa sig att barnet påverkas negativt av febern.
(vilket Emil inte verkade göra)
Så skippade alvedon resten av dagen och kvällen.
(de misstänkte 3 dagars feber)

Han somnade redan kl: 17.30 utan middag & kvällis så förväntade mig en hemsk natt,
men vid 20-tiden vaknade han en sväng av en hungrig mage,
efter en kall gröt lite gos & lek fick han återvända till sin säng (runt 21) sen har han sovit gott till 9.00 imorse, men annat är det med mig som hade svårt att slappna av.
Gick in och kände på honom under natten och tyckte att han kändes svalare och det fick jag bekräftelse på imorse då tempen endast var 36.6.

Är det vanligt att barn har så hög feber och sen vips är den borta?
Tänder?
Han har inte reagerat värst mycket vid tandsprickning förut, men de enda tänderna han har kvar att få är de stora typ längst bak i munnen, kanske är det värre när de kommer?




2 kommentarer:

  1. Nellie har/hade så ibland och inga tecken på sjukdom utan bara en dag med hög feber, oh nästa dag är det borta...Fattar nada kanske är baskilusker i kroppen som måste ut eller nått =)

    Kram Carola

    SvaraRadera
  2. Känner igen de där ja me... Har hänt när dom fått tänder men även annars utan att dom verkat sjuka så ja vet inte...skumt e de...

    Kraam

    SvaraRadera