onsdag 20 juni 2012

Bloggen?

Kanske skulle man bjuda på ett inlägg...
Har tappat stinget gällande bloggen känner jag, motivationen & inspirationen lyser med sin frånvaro.
Vet ej varför.
Håller mest till på Insragram nu för tiden faktiskt.

ÄLSKAR BILDER! 


Gårdagen bjöd på träning som vanligt på tisdagar och efter det blev det en tripp till KGA  med fina svägerskan Malin. 
Vi kikade in på ÖoB, båda affärerna som har fiskar då Engla skulle få välja tillbehör & fikar till sitt akvarium som hon ska få när hon får nytt rum, kommer blir så tjusigt så.
Kollade även på Team Sportia en snabbis. 
Till sist stod det MAT shopping på schemat,
inför kommande camping helg.
Ica Maxi fick sig alltså ett besök och kundvagnen fylldes snabbt, så nu ska vi väl klara en helg ute i vildmarken.
Väl på hemmaplan igen var det dags att besöka Mickes Skog & Trädgård för inhandling av ett kastspö till Engla och lite småtjafs till mitt spö.

Så nu är vi redo kan man säga.

Hade ju en HEL del städning och tjafs att ta tag i också innan helgen, men det löstes av min Mamma.
Vilket besparade mig en hel del tid, humör osv.
TACK fina Du!
<3

Idag är jag trött trött trött och vet inte varför egentligen.
Ungarna & jag sov till 9.30 vilket borde gjort mig väldigt pigg och alert, men icke.
fick ett hemskt uppvaknande iaf...
Engla ropar:

-MAMMA!!! Emil är alldeles blååååå
-VA? svarar jag 
-Emil är blå

Jag får såklart P A N I K och springer upp som en yr höna på speed...

Väl inne på Emils rum möts jag av ett leende stort som ja, jag vet inte vad.
Där står han,
glad och pigg och bara ler.
Men Engla syns inte till...

Ropar på henne och frågar varför hon skrek att Emil var blå?

-NEJ Mamma, jag sa inte Emil är blå jag sa TV bilden är alldeles blå!

Jaha, där ser man vad fel det kan bli. 

Överväger starkt att ta mig en liten tupplur nu när Emil ska sussa eller kanske skulle man gå ut och rensa skallen lite?!?!?





2 kommentarer:

  1. Men usch vilket uppvaknande. Tur att det inte var Emil som var blå i alla fall!!!

    SvaraRadera
  2. Men gud...haha...jag hade tvärdött eller iaf direkt trott det värsta om jag vaknat till de orden ;)
    Tur det bara var TV:n då ;)

    Jag har oxå tappat blogglusten...men jag hoppas den kommer tillbaka för jag ser min blogg som en dagbok o kommer fortsätta trycka upp den i bokform som jag redan har några ex av.

    Ha det bra i midsommar! =)

    SvaraRadera