torsdag 10 maj 2012

Torsdag it is!

Började med ett besök hos BM och allt såg fin fint ut.
Magen mätte 23 cm, viktuppgång 6kg, hjärtljud 148, blodsocker 6 och till sist blodtrycket, minns ej, men det var normalt iaf. 
Fick även moderskapsintyget x2 då ett ska in till FSK och det andra ska jag ha med till Mallis. 

Sen fortsatte jag & Nilla till gymmet.
Har hittat ett jätte bra sätt att träna på nu i detta skede i graviditeten.
Lagom tungt utan att pulsen skenar.
Träningsvärken är ett faktum, så trots att svettpärlorna uteblir så ger det uppenbarligen resultat ändå. 
Fokuserar mest på maskiner eftersom jag känner ett STARKT obehag när jag kör med fria vikter. 
Sitta ner i övningarna är nästan ett måste för annars knäcker känslan "down under" mig. 
Haha...
Ni som varit gravida vet känslan.

Lyxade till med en Kringlan sallad till lunch idag (UTAN pasta dock)
Smakade käften behändigt!

Nu ser väl e.m ut lite som vanligt,
om inte alldeles för lång stund vankas det middag här i Hammarn,
fiskpinnar, mos, remouladsås & varma grönsaker.



STATUS Badrum:
I helgen ska tak & väggar på plats, målas, fällas in spotlights och sen invänta dushkabinen som kommer till veckan.
Nya toastolen står i garaget så den sätts väl också på plats i helgen.
Just ja, golvet ska få sig en omgång fix & silikon också.
M E N 
snart är det dags för finliret mina kära läsare....
Wiiiiie!!!


Ha en underbar kväll!


2 kommentarer:

  1. Imponerad över att du orkar träna

    Har varit som ett stekt kylskåp sen v 20 ca
    Nu kan jag knappt plocka in disk i diskmaskinen utan att bli anfådd ... =/

    SvaraRadera
  2. Du hade såå rätt:)att res med barn var en baggis;)allt gick så smidigt:)Snart er tur!!!

    Åhh tror ni kommer få ett fantastiskt badrum=))

    SvaraRadera