måndag 21 maj 2012

Konstig Natt!

Mina barn tillhör ju klanen som man lägger kl: 19 på kvällen och så sover de hela natten för att börja morgonen vid ca 9-10
(om inte Engla ska till dagis då jag väcker dem strax efter 8)
Men inatt var det något som inte riktigt stämde här i huset...
Vid 3 hörde jag Engla skratta till och tänkte att klockan måste ju vara morgon,
men när jag vände mig om och såg att Patrik fortfarande låg bredvid så förstod jag ju att klockan inte änns var i närheten av morgon. 

Jag gick upp och kikade in i Englas rum för och se om hon var vaken,
mycket riktigt var hon det.
Hon hade startat en film på sin bärbara DVD och tyckte visst att det var okej att titta på mitt i natten.
Det tyckte INTE jag.
Så hon fick ett glas vatten och så stängde hon av filmen.
När Patrik sen gick upp ca 3.30 var hon fortfarande vaken,
men lite ledsen istället.
Hon grät lite och ville kramas med Pappa innan han åkte och sen sa jag att hon kunde få sussa bredvid mig om hon ville.
Där somnade hon direkt,
men hjälp av lite kill i håret, min Lilla Prinsessa.

Jag somnade också om,
men vid 5-tiden var det nästa barn som vaknade.
Jahaja,
bara och kila in även till honom för och kolla över läget.
Där rådde vi bot med en flaska välling och vips så sov även han som en liten Prins.

10.05 bestämde sig barnen att slå upp sina blå, 
så vi fick igen lite sömntimmar ändå!


Minst sagt märklig natt,
kanske kände de av att Pappa skulle åka.
Har för mig att Engla var lite känslig vissa söndagar när hon var mindre.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar