måndag 23 april 2012

Hej & Hå

vilken bloggtorka jag haft ett tag nu.
Kan bero på en hektisk helg med massa trevligheter.

I lördags hade Patrik & Jag bestämt oss för bio och god mat i Örebro,
men efter en stund med e.m lek hos Peter & Jessica hade vi snabbt ändrat våra kvällsplaner.
(mest pga att det dåliga film utbudet)
Körde ut barnen till Faster Nilla i Sikfors som planerat sen for vi tillbaka till Jessica & Peter.
Där bjöds det på Plankstek a la Mackan (Jessicas svåger), kortspel, alfapet och en massa SKRATT!!!
En helt fantastisk kväll med andra ord.

Super kul att även få träffa Jessicas syster Veronica & hennes sambo ;) 
Enkla och helt okomplicerade människor,
precis enligt min och Patriks melodi.

På söndagen var det Englas tur att njuta av lite festligheter i form av Fjärilskalas hos Lowis.
Om hon var nöjd?
Det behöver jag nog inte änns svara på.
På kvällskvisten grillade vi och det smakade ju käften behändigt.

Så VIPS var helgen åter igen slut,
MEN jag misströstar EJ,
på fredag när Patrik kommer hem är det dags för lite långledigt.
Fredag t.o.m Onsdag
och sen är han endast borta 2 nätter och sen är det dags för helg igen ;) 
Ljuvligt!

Engla har fått beställa lite till Mallis resan,
hon är så söt när hon sitter med och pekar, tycker, funderar osv,
detta är det hon beställt hittills: 


Solhatt H&M
(hon hade även valt en stråhatt, som SÅKLART var slutsåld)




Kabinväska Jabadabadoo
 m. utdragbart handtag



Strand/Handväska H&M

Det kommer säkert beställas en  hel del mer innan avresedagen kommit.
Emil har också fått lite smått och gott.
Sen är det ju massa annat småkrafs som är bra att ha med sig när man reser med barn.
LÄNGTAR så otroligt mycket efter att få komma iväg.
ÄVEN om det såklart känns skrämmande också.


Nu ska jag ta och slänga mig på soffan med en kopp te och något gott till! 

1 kommentar: