måndag 16 april 2012

God Morgon Världen!

Åter igen är det måndag och veckan känns lång, men jag vet ju att bara denna dag passerat och blivit historia så vips är det Fredag igen.
Det dröjer ju inte förrän Patrik har långhelg igen så vi lever på det.

Som vanligt i detta hushåll vaknade Sessan först,
ca 7.30 och hon kilar upp, går på toa, parkerar i soffan och kollar på lite barnprogram i väntan på att Lillebror ska vakna till liv.
Vid 8.30 brukar första livstecknet komma från hans rum då i form av sång.
Engla är där på 2 röda och utropar glatt

-Goooodmorgooooon lilla Gubben

sen skuttar hon ner hans spjälsäng och där har de skoj, iaf vad det låter som.
De skrattar, tjoar & sjunger om vartannat.
Härliga Ungar

Efter ett tag brukar Emil tröttna och jag masar mig upp för att lyfta honom ur sängen,
men de fortsätter glatt att leka på hans rum.
Jag brukar smyga in och lägga mig en liten stund till.

Strax efter 9 brukar Engla komma in och fråga om vi inte ska ta och äta lite frukost.
Självklart säger jag och så har vi sparkat igång dagen. 

Med frukost i magen leker kidzen och jag har fixat lite skit på datorn, plockat undan osv,
snart är det dags för Lillemans f.m lur.
(oftast mellan 10-13)
men ibland skjuts den upp 1 timme,
som idag. 

Iofs verkar han inge trött alls så det kanske är en omställning på gång?
Sussa efter lunch?
Minns inte när Engla började med det, men har för mig att hon sov 2 ggr om dagen tills hon började dagis. (1 år 3 mån)
En gång mellan 10-13 och gång till mellan 15-17 ungefär,
men så mycket sussar inte Lille Emil. 
Lunch brukar vara omöjligt att få i honom innan 13 så vi får se hur det artar sig. 

Ha en fortsatt trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar