söndag 8 april 2012

Familj med 3 barn
(eller fler)

Ja, är samhället verkligen så omodernt idag att varje familj endast ska ha MAX 2 barn?
Semester erbjudanden är oftast framtagna för 2 föräldrar & 2 barn eller ALLA familjeerbjudanden ser fasen ut så i i dagens samhälle.
Är det verkligen så att de flesta familjer innehåller 4 medlammar,
varav 2 är vuxna & 2 är barn?
Jag tror att det finns fler familjer med FLER än 2 barn och inte tvärtom.
(om man då även tänker på skilsmässo familjerna, i de familjerna är de ju oftast fler än 2 barn) 

Med fler än 2 barn kommer många funderingar i familjen Bark i alla fall.
Bl.a det här med NY bil,
efter Augusti lär vi ju behöva en med 7 platser.

Har kikat runt lite,
JAG vägrar åka runt i en buss så det är uteslutet, då finns det ju inte så jätte många bilar kvar att välja på,
men de flesta bilar med 7 platser har ju noll och ingenting i bagage utrymme.
En vagn (liggvagn) och några matkassar kan ju vara bra om man får plats med,
sen vill jag att den som ska sitta längst bak slipper sitta baklänges (typ V70) och i vårat fall lär det ju bli Englis.
Så vad har vi kommit fram till?
Jo, att XC90 är vad vi är ute efter! 

Det är ju ingen panik,
men för tillfället lutar det åt det hållet,
men man vet aldrig vad som dyker upp efter vägen OCH framförallt vet man ingenting om framtiden!
Vad som händer & sker.
Så vi tar det lite easy.

Har även kollat lite mer på vagn och fått ett kanon erbjudande (enligt mig) på en Emmaljunga city cross för endast 1500:-.
Ser fräsch ut på bilderna och det stora plusset är att jag vet vilka personerna är som haft den innan.
Gillar inte att köpa begagnat av "okända" när det gäller vissa prylar.
Så vi får hoppas att den är lika fin i verkligheten.


Nehe, om en skulle ta och duka fram lite godsaker.
Gubben & Jag ska ha TV-spels kväll.
Englis sover över hos fam Persson och Lilleman har sussat i snart 1 timme.


Ha en fortsatt trevlig kväll! 



p.s Madde J, om du läser detta, mejla gärna lösen till din blogg (om det är okej att jag läser såklart) d.s

1 kommentar:

  1. Vi letar oxå bil...en med nio platser denna gång o då blir det ju tyvärr lite buss-stuket =/ Men,men, så är det .
    Å jag skulle heller aldrig köpa beg. vagn utan att veta vem som haft den innan. Aldrig! Inte heller bilstol.
    Nu kör vi väl med samma vagn som vi haft till både Sofia, Stina o Emma...den rosa Brio Happy vi har...om det nu visar sig vara en flicka i magen förstås ;) Annars blir det en beg. i någon annan färg. Visst kan jag klä en kille i något "tjejliknande" plagg o vise verca, Albin har t.ex en rosa skjorta som han älskar, men en rosa vagn till en pojke, nä, där går gränsen för mig iaf ;)

    Sköt om dig!

    SvaraRadera