onsdag 30 november 2011

~Sjätte Sinnet~

Det sägs att jag har ett sjätte sinne, vilket jag ABSOLUT inte nekar till.
Kan vara de mest konstiga sakerna som inträffar och tankarna för mig till personer,
från förr och även de jag känner idag.

Kan vara en låt som påminner om någon speciell,
då brukar jag ta för vana att på något vis kontakta denne person och oftast får jag till svar:

-FAN vad läskigt...tänkte just på Dej eller Har drömt massor om Dej den senaste tiden.

Slår nästan ALDRIG fel.
Detta händer ofta när det kommer till mig och min syster.
Vi tänker på samma saker, börjar samma meningar samtidigt, ringer/messar samtidigt etc

Förut tänkte jag inte så mycket på det faktiskt,
men nu för tiden har jag lärt mig att lyssna på mig själv angående detta.
Tecknen blir tydligare och tydligare efter att "personen" dykt upp i en dröm eller en låt spalats.
Först kanske jag bara reflekterar över påminnelsen/minnet,
men när det kommer upp mer "tecken" så är det ganska uppenbart att jag "ska" höra av mig eller dylikt.
Då brukar det lugna ner sig...
Sen är det någon annans tur ;)

Ganska scary emellanåt faktiskt,
speciellt när det handlar om personer som man kanske inte träffat eller pratat med på evigheter.

Ibland kan jag sitta och prata om människor från förr som jag inte sett röken av på flera år,
inte änns hört något om dem,
men sen någon dag senare eller t.o.m sammadag stöter jag på denne på ett eller annat vis.

Det är säkert fler osm känner igen sig i detta.

Kände bara ett behov av att skriva av mig om detta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar