fredag 21 oktober 2011

~Tvätt~

Vi  är en familj på 4 personer.
Oftast är vi ju bara 3.
T V Ä T T H Ö G E N är minst sagt stor tycker jag...tycker aldrig den minskar, men givetvis gör den det.
Har jag haft tvättstopp några dagar då finns det tvätt i oändlighet känns det som.

För tillfället har jag satt upp ett mål.
I helgen ska A L L A fyra tvättkorgar vara tomma...(vit 40, vit 60, mörk 40, mörk 60 & rosa/rött)
Har hunnit reflektera över att i vårat hem finns det mest vit 60...hahaha!
Får väl se hur det går med det målet.


Jag kan ju inte låta bli och fundera över hur mycket tvätt de större familjerna har.... =/
Barn byter ju kläder minst 1ggr/dag ibland oftare,
och det gör så såklart sitt för tvätthögen.
Våran nackdel här hemma är att ungarna har så mycket kläder att vi inte "behöver" tvätta så ofta och då växer såklart högen ännu mer.
Måste verkligen bli bättre på att tvätta så fort det finns en maskin tvätt.

JAG HATAR TVÄTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar