onsdag 15 juni 2011

~Liten~

"Liten" verkar ha lite svårt och komma till ro ikväll eller så är det magen som spökar.
Somnade vid 19-tiden för att vakna igen 20.30 lyckades somna om efter en stund och nu ligger han tvärs över mitt knä på magen och vekar hur nöjd som helst.
Så min personliga åsikt är att han rapat kasst efter maten idag...

"Stor" verkar också ha lite svårt med sömnen om hon inte får sova i våran säng, på "Pappas" sida, då är det såklart inga problem, då går hon och lägger sig själv,
men i sitt rum vill hon gärna inte sova för tillfället.
Antar att detta är övergående som allt annat och det är inget jag lider av heller faktiskt.
Tvärtom egentligen...ganska mysigt och höra hennes snusningar.
Känns mindre ensamt då!


I min hjärna är det ett enda virr varr av tankar & ideér för tillfället....magen pirrar....men vad som än händer så är just det meningen & det kommer bli galet bra vilket som.
Jag bara vet det!
Vi har inte bara en plan A utan även en plan B....det tycker jag att man alltid ska ha, liksom som en kompesation om plan A inte blir av, då har man ju alltid något annat att se fram emot...I det här fallet har vi ju t.o.m en plan C...Helgardering med andra ord.... =)


Snart är det äntligen fredag och Putte kommer hem,
i helgen har vi inget planerat mer än Mollskis dop på söndag =) och det känns skönt.
Det ska inhandlas till "Litens" smakisar som jag tänkte fixa iordning i helgen så det är klart i veckan,
och ska även göra så det finns i några veckor framåt.
Vecka 1 kör vi med potatis
Vecka 2 lägger vi till palsternacka
Vecka 3 lägger vi till morot
och sen får vi se hur pass intresserad/ointresserad herr Bark är.
Är han som sin syster så kommer det ganska snabbt resultera i hela måltider.
Har i alla fall tänkt amma tills han blir 6 månader om intresset finns kvar trots maten.
Med Engla försvann intresset för bröstmjölk ganska fort och vid 6 månader slutade jag truga eftersom hon ändå var mer intresserad av mat.


Nu borde nog jag ta och sussa....Natti Natti!


Mina 2 mirakel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar