måndag 13 juni 2011

~Hittade ett inlägg~

Läste just i Pillis blogg om "Mammor",
jag vill säga grattis till den som INTE känner sig träffad av texten, för det är precis så VI mammor fungerar,
en del skriver om det i bloggar en del på FB och andra IRL.
Det finns väl ingen mamma som INTE pratat om sitt barns utvecklning eller vikt etc etc etc, eller?

Jag tyckte i alla fall texten var grymt bra!

Fastnade speciellt för det där med "fusk" i utvecklnings stadierna...med första barnet är man på alerten med vad gäller minsta lilla "ny" grej som händer vare sig det var av misstag eller ej,
men med andra barnet njuuter man mer och tar det där utvecklings sakerna med en nypa salt.
(i alla fall jag)
Självklart blir man lika glad och stolt när nr 2 visar sina färdigheter,
men man väntar in dem ist för att följa varje steg ifall det skulle ske något nytt.

Jaja, grymt bra inläg Pilli...=)

1 kommentar:

  1. tack ska du ha jessica! jag försöker själv att inte fuska men stolt blir jag för allt min lille älskling gör...det räcker med att han flinar liksom! fast jag är faktiskt glad att han inte kryper än....det är praktiskt att hitta honom på samma plats där jag satte ner honom så att jag hinner diska och dra en sväng med dammsugaren ibland =)/Pilli

    SvaraRadera