onsdag 16 mars 2011

~Kväll i Hammarn~

Nu är det kväll här i Hammarn.
Båda barnen sover sött efter att ha badat =)

Emil verkar ha samma rutin som Engla gällande att "nattas", alltså tidsmässigt.
19-tiden verkar passa båda guldklimparna utmärkt.
Och det passar även mamman i huset,
Lilleman tar vi med i babysittern (ryggstödet går att fälla till fullt liggläge) till systerns rum och läser saga och så somnar båda sött.
Ibland har Lilleman redan somnat när det är dags för sagostund, så man kan säga att det flyter på med nattningen iaf, vilket har varit den biten som oroat mig mest.
Sen får vi väl se hur länge det funkar såhär bra...?

Jag tycker det är så himla skönt när man börjar se ett mönster i ett barns beteende...allt blir såååå mycket lättare.
Sen att det ändras lite då & då är ju ingen katastrof,
huvudsaken är att man har en grund i alla fall.

Morgontiden på dagis fick vi skippa i alla fall,
det fick vi erfara i måndags.
Ställde klockan på 07.00 för att ha god tid på mig att fixa båda barnen, men när klockan ringde och jag tittade på mina vackert sovande barn så bestämde jag mig för att snooza i 30 min i hopp om att de skulle ha vaknat då,
men ICKE, då sket jag i att snooza och stängde av klockan sen lade jag ner huvudet på kudden igen. Zzzzzzzzz
När klockan var 09.00 bestämde sig Englis för att slå upp sina vackra blå, men Emil sussade vidare.
Både tisdag och onsdag morgon har sett likadan ut så därför har vi bestämt oss för e.m tid för Engla.
Vill verkligen inte behöva väcka 2 barn för 3 timmar på dagis...

1 kommentar:

  1. Att väcka små sovande barn för att passa en tid är fruktansvärt frustrerande tycker jag. Jonas jobbar ju skift, men de veckor han har förmiddag elelr natt blir det ju jag som lämnar Elsa i skolan. Flera av barnen är visserligen vakna tidigt, men Emma vill gärna sova lite längre o varje dag är det alltid någon av de andra som gör det. Då är det jobbigt att väcka den som sover o dra på alla kläder för att gå till skolan. Men ibland får hon skjuts av min mamma istället då min mamma är ledig...sån hjälp är guld värd, särskilt då det är -25 ute ;) Må så gott! =)

    SvaraRadera