torsdag 24 mars 2011

~Borde Borde Borde~

Varför finns det ordet?
Jag BORDE ha packat för längesen, men jag har verkligen ingen lust.
Har ingen aning om vad jag ska packa ner...
Ungarna är ju lätta, deras garderober är ju fyllda med fina o söta kläder, annat är det med min garderob.
Eller egentligen är det väl inte garderoben det är fel på...
Det är min lilla russinbulle som befinner sig centralt utplacerat på min kropp...=)
MEEEEN jag ska egentligen inte klaga, den minskar med ca 1kg om dagen i snitt, vilket betyder att jag snart kan ha mina kläder igen. (-16kg sen den 23/2) Det får man vara nöjd med.
Mer ska det bli...tänkte mig ca -5kg extra när grav. kilona är borta.
Nemas problemas...

Men sen är det ju inte bara russinbullen som ställer till det,
pattarna var stora innan men nu jävlar är de enorma för tusan...=)
Sen måste man hela tiden tänka på vad man tar på sig för tröja, det måste ju vara lätt att hiva fram nassarna utan att behöva dra upp tröjan till hakan och blotta sig helt och hållet.
i-lands problem...jaja, må så vara, men ändå!
Nya kläder vägrar jag att köpa om det visar sig att jag måste ta en storlek större än annars...Vägrar!
Då får jag slita ut mamma jeansen även om de börjar hänga.

Just ja, idag inviger Lill Prinsen sitt egna rum och sin spjälsäng...innan har han sussat i vagga el. bredvid mig.
Englisen började sova i eget rum o spjälsäng när hon var 6 veckor och det var det bästa som kunde hända för både henne och oss.
Alla parter sov bättre...
Nu tjuvstartar jag lite med Emil, men mest för och vänja han.
Än sålänge inga krokodil tårar eller gallskrik, mest lite smågny (2 tillfällen) för och kolla om mamma är i närheten.
Och det är hon ju såklart.
Denna rutin ska vi fortsätta med...iaf lägga honom där vid nattning och sen får man se vart det bär vägen.


Det var allt från mig...och i helgen blir det nog inga blogginlägg...


Men nu har det varit helt tyst länge...

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är Jessica!!
    Önskar jag/vi gjort detsamma med Nellan, så nu har man big problems att lära henne sova i sin säng....Attans!!!

    ;)

    SvaraRadera