onsdag 12 januari 2011

~Kulan var för stor~


Äntligen är den här,
men Räkans Hotell är alldeles för exploaterat för att kunna gömmas i fodralet,
så den åker raka vägen ner i BB-väskan när jag bestämmer mej för att packa den.
 
Ikväll ska jag & Sessan till Örling för en härlig myskväll med Mummi & Moffa.
Vi ska äta middag och basta,
ska bli grymt skööööönt!
 
Känner att bastu medicin kan göra gott för både kroppen & själen för tillfället.
Och att bli lite bortskämd av Mamma & Pappa trots min ålder känns ÄNNU bättre...
För tillfället känner jag verkligen LYCKA & UPPSKATTNING över att få ha såna underbara Föräldrar...
Som tar hand om både Mej & min Älskade unge när det är tungt och jobbigt.
Bara att slippa laga middag känns som rena rama lyxet.
Plus att de underhållar lill Fia på bästa tänkbara sätt också...
I Örling är det Englis som fixar o dolar,
allt från matlagning till att mata katten. =) Idag har hon pratat med Moffa i telefon och bestämt att de ska elda i bastun, hon & han.
 
Inatt hoppas jag iaf på en bättre natt med MER sömn än den som var.
Kanske ser till och tar mej en e.m lur hemma hos Mamma medan hon & Engla lagar middagen...
 
 
Jag funderar mycket på vad som är bra och ha hemma när man kommer hem från BB, har helt glömt bort hur det var när man kom hem.
Jag vet iaf att jag ska se till och ha bröstvårtsalvan från Medela hemma eller vad den hette (den från apoteket tyckte jag var rent ut sagt helt värdelös), snäckskal gjorde också undervärk när bröstvårtorna ömmade, blöjor, Apotekets olivolja, ammningskupor, inotyol salva, renässans droppar...Kom gärna med tips om ni ser att jag behöver komplettera med något.
 
Hur länge är det vanligt att man stannar på BB som omföderska om allt är bra med Mamma & Bebis såklart?
Antar att vid snitt blir det lite längre,
men annars?
 
Helt sjukt vad man glömmer bort saker snabbt...Kommer knappt ihåg bebistiden med Engla juh.
Men när jag läser hennes bebisböcker så kommer ju minnet såklart tillbaka,
och jag är jätte glad över att jag gjort dessa anteckningar under både graviditeten & bebistiden.
Skriver fortf. anteckningar om Engla,
men långt ifrån lika intensivt som i början.
Nu är det ju mer om det verkligen är något speciellt och sådär.
 
Haha, igår kväll läste jag Patriks anteckningar från förlossningen.
Sötnosen...
Han har verkligen skrivit direkt från Hjärtat!
Sen har vi ju förlossnings journalen också, men det är allt lite extra roligt med egna anteckningar & upplevelser.
Kul och läsa hur han upplevde det just i stundens hetta ;)
 
 
 
Nu är det dags att packa SPA väskan ser jag, och bege sig till skogs!
 
 

2 kommentarer:

  1. Fasen ja som hade hoppats på en bild när du försöker få igen din onepiece över magen..=)
    PureLan var namnet på den magiska salvan...Tack gode gud för den...hihi
    Vi var på G hem efter 6 timmar när Matteo föddes..men då hade vi ju tur med tiden för han skulle ju undersökas av läkare innan vi fick åka hem..Föder man sent på kvällen/tidigt på natten kanske man inte hinner träffa en läkaren inom 6 timmar o då får man väl stanna tills det är gjort skulle ja tro...
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Bra att du börjat fundera ;) Görsvårt ju! Men amningskupor finns det ett par stycken kvar här som du ska få tillbaka i alla fall!!! Vi har skippat renässansdroppar och kokat egna, enkelt och funkar hur bra som helst :)

    SvaraRadera